جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اغتشاشات کشور

حوزه/ از همه علما و فضلاء انتظار دارد در راستای جهاد تبیین نسبت به هتک حرمت مقدسات، تخریب اموال عمومی و مردم و... که موجب جریحه دار شدن قلب مومنین و متدینین و امت حزب الله شده است، حساسیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، مجمع عمومی طلاب و فضلاء و هیئت امناء حوزه علمیه مسجد سلیمان پیرامون وقایع اخیر بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوه و آتوا الزکاه و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر و لله عاقبه الامور.حج/ ۴۱.

دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راس آن استکبار جهانی از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، تمام تلاش خود را برای از بین بردن و تضعیف این نظام مقدس به کار برده، و از کوچکترین تلاشی در این راستا دریغ نکرده است.

حوادث متعدد از شروع جنگ تحمیلی گرفته تا فتنه آمریکایی- اسرائیلی سال ۱۳۸۸، و وقایع پس از آن، خود شاهد صدقی بر این مدعا است، و البته هر بار با واکنش به موقع و نجیبانه ملت شریف ایران مواجه شده اند.
 
هم اکنون و به بهانه فوت خانم مهسا امینی، نظام سلطه یک بار دیگر نیروهای پیاده نظام خود را به صحنه آورده، تا با خیال خام خود از وضعیت پیش آمده طرفی ببندد. اگر چه اعتراض و انتقاد به عملکردها حق طبیعی و قانونی مردم است، و لیکن عده ای مزدور و یا غافل،  هماهنگ و در اجرای طراحی دشمن و بدون توجه به فرآیندهای قانونی با ایجاد اغتشاش در شهرهای مختلف، اقدام به آتش زدن قرآن، مساجد، حسینیه ها، امام زاده ها، کشتن تعدادی از هموطنان، تخریب اموال عمومی و خصوصی، کندن چادر و روسری از سر زنان عفیفه و محجبه و تعرض به روحانیت و حافظان امنیت می کنند.

آنچه در این بین مایه تاسف و تعجب است اظهار نظر شتاب زده اندک حوزویانی است که علیرغم وعده مسئولان محترم در خصوص پی گیری و بررسی موضوع فوت خانم امینی و قبل از روشن شدن نتیجه بررسی ها، پیشداوری کرده و به جای دفاع از ارزش ها و محکوم نمودن اهانت به مقدسات، نظام و ماموران حافظ امنیت را متهم و نوک پیکان حملات خود قرار داده اند.

مجمع عمومی طلاب و فضلاء و هیأت امناء حوزه علمیه مسجدسلیمان، ضمن اظهار تاسف از موضوع پیش آمده و تاکید بر بررسی آن از سوی نهادهای مسئول، اقدامات عده ای فریب خورده در اهانت به مقدسات و تعرض به جان و مال مردم و تخریب اموال و ... را محکوم کرده و از قوه محترم قضائیه انتظار دارد، با همه عوامل اغتشاش و ناامنی با شدت، جدیت، قاطعیت و سرعت برخورد کند.
 
این مجمع از معترضین و منتقدین انتظار دارد، صف خود را از صف اغتشاشگران و نفوذی های دشمن جدا کند و از همه مردم شریف ایران درخواست دارد، ضمن حفظ هوشیاری نسبت به توطئه های دشمن، عوامل ایجاد اغتشاش را به نهادهای مسئول معرفی نمایند.

همچنین از همه علماء و فضلاء انتظار دارد، در راستای جهاد تبیین، نسبت به هتک حرمت مقدسات، تخریب اموال عمومی و مردم و .... که موجب جریحه دار شدن قلب مؤمنین و متدینین و امت حزب الله شده است، حساسیت بیشتری داشته باشند. بدون تردید مردم بزرگوار ایران با نصرت الهی در مقابله با این فتنه ها هم مانند فتنه های گذشته سربلند و ‌پیروز بیرون خواهند آمد.

خداوند بر درجات امام راحل عظیم الشان بیفزاید و سایه مقام معظم رهبری را مستدام بدارد.

مجمع طلاب و فضلاء و هیأت امناء حوزه علمیه مسجدسلیمان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha