شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قدرت نظامی ایران روز به روز درحال افزایش است و دشمن با نگاه به وضعیت مطلوب دستاوردهای نظامی ایران با روش‌های غیرنظامی و توطئه‌ تفرقه به دنبال اهداف خود است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی الگوی جدیدی به دنیا ارائه داد و دشمن از ایران ناراحت است،گفت:‌ کسانی به ظاهر طرح دوستی دارند، اما نقشه کشی کرده و طمع به مرزهای ما دارند همین روزها فعالند و نیروهای مسلح چون دفاع مقدس باید کشور را حفظ کرده و نگذارند این مملکت آسیب ببیند.

وی در ادامه اظهار داشت:‌ هر انقلابی هنگام‌ پدیدآمدن از جهات مختلف مورد تهدید قرار می گیرد و دو تهدید داخلی و خارجی متوجه هر انقلابی است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در تهدید داخلی اتفاق‌هایی در جامعه رخ می‌دهد که دشمنان آرام آرام بین مردم و آرمان های انقلاب فاصله می‌اندازد و مردم انگیزه‌های روزهای نخست انقلاب را از دست می دهند از این رو نیازمند به صحنه آمدن نیروهای انقلابی و ارزشی در جامعه هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: نسل جوان در این بین بیش از دیگران‌ تاثیرپذیر است و به دلیل آشنا نبودن با روزهای سخت انقلاب تحت تاثیر افکار بیگانگان قرار گیرد.

وی با اشاره به تهدیدهای بیرونی و خارجی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: در هر مرحله از رشد و تکامل انقلاب از بیرون از مرزها مورد تهدید قرار گرفتیم به خصوص زمانی که رهبر و مسئولان بلند پایه انقلاب، رسالتی برای انقلاب تعریف می‌کنند که با انقلاب‌های عادی قابل مقایسه نیست و آن رسالت جهانی انقلاب ما برشمرده می‌شود.

امام جمعه قم تأکید کرد: دشمن از سرایت انقلاب به کشورهای دیگر در هراس است و بیگانگانی که از ایران بهره می بردند و دستشان قطع شده باعث لطمه به انقلاب ارزشی ما می‌شوند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: انقلاب تهدیدهای درونی را شاهد بوده که با هدایت معمار بزرگ انقلاب و رهبر معظم انقلاب و حضور مردم مومن و متدین و نیروهای مسلح در تمام‌ سطوح تاکنون دشمن ناکام مانده است.

وی گفت: در بعد تهدیدات بیرونی شاهد تهدیدات فراوانی چون کودتا، تحریم اقتصادی و استفاده از ستون پنجم در ایجاد تفرقه بین مردم بوده ایم اما یکی از مسائلی که سخت مردم‌ ما را هشت سال درگیر کرد جنگ تحمیلی بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این جنگ،‌ نیروهای مسلح ما از ارتش، سپاه، بسیج و انتظامی و توده مردم در سراسر کشور جانانه ایستادند و با هدایت‌های امام (ره) دشمن را ناکام گذاشتند و در نهایت سرزمین‌مان را واگذار نکرده و تسلیم دشمن نشده‌ایم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این ایران جبهه مقاومت علیه دشمنان ایجاد کرده است که خواب را از چشم آن ها ربوده است گفت: این انقلاب ماندنی است، با امدادهای غیبی پیروز شد و با اقتدار جوان های از خود گذشته با ظرفیت های درونی و داخلی پیروز شد و تمام این ویژگی‌هایی که رمز پیروزی ما است علت بقای انقلاب خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha