پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه شنیدن نقدها و پیشنهادات نسبت به قوه قضائیه-مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا حسینی، «دبیر جشنواره تقدیر از نقدهای برتر در قوه قضائیه» با حضور در جمع برخی از نمایندگان طلاب و فضلا، نقدها و پیشنهادات آنان نسبت به قوه قضائیه را شنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا حسینی، «دبیر جشنواره تقدیر از نقدهای برتر در قوه قضائیه» در جمع برخی از نمایندگان طلاب و فضلا که با موضوع «شنیدن نقدها و پیشنهادات نسبت به قوه قضائیه» برگزار شد، اظهار داشت: قوه قضائیه در راستای عملیاتی سازی سند تحول خود به ویژه اصل بسیار مهم «گسترش عدل و احیای آزادی های مشروع» به این جمع بندی رسید که دیدگاه مردم را جمع آوری نموده تا بتواند از نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم برای تحقق این سند استفاده نماید.

وی ابراز داشت: جشنواره تقدیر از نقدهای برتر درباره قوه قضائیه از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم شکل گرفته تا بتوانیم نقدها و ایده های مناسب را از مردم دریافت نماییم.

دبیر جشنواره تقدیر از نقدهای برتر در قوه قضائیه ادامه داد: برنامه های ما در دو بخش «دریافت نقد از مردم» و «دریافت نقدهای تخصصی» تعریف شده که در حال حاضر، بخش نخست آن به پایان رسیده و وارد بخش دوم آن شده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: برای عملیاتی سازی بخش دوم، برخی دستگاه های متخصص یا مرتبط با قوه قضائیه را احصا کرده ایم تا بتوانیم نظرات این دستگاه ها را نیز جمع آوری نموده که از جمله آن مرکز پژوهش های اسلامی مجلس، مرکز تحقیقات قم، دیوان محاسبات، سازمان زندان ها، سازمان ثبت اموال، املاک و اسناد، سازمان بازرسی، مجتمع تجدید نظر هروی تهران، دادسرای رسانه، دانشگاه تهران، دانشگاه علامه، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، بسیج اساتید و نخبگان حوزه، مجمع نمایندگان طلاب و ... می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین برگزاری نشست های مختلف و فراخوان مقالات از دیگر برنامه های ماست تا بتوانیم به نظرات، نقدها و ایده های مناسب دست پیدا نماییم.

نقدها و ایده های نمایندگان طلاب نسبت به قوه قضائیه شنیده شد

دبیر جشنواره تقدیر از نقدهای برتر در قوه قضائیه تصریح کرد: نشست با شش نفر از علمای قم و شش تن از اساتید تراز اول تهران در رشته حقوق که مطلع از سازوکارهای قوه قضائیه باشند نیز از برنامه های دیگر ماست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان با بیان این مطلب که در این جلسه شنوای نقدها و نظرات شما درباره قوه قضائیه هستیم، بیان کرد: ان شاءالله جشنواره تقدیر از نقدهای برتر در قوه قضائیه در نیمه دوم مهرماه امسال برگزار خواهد شد و به ۱۲ نقد برتر، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

همچنین در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: قوه قضاییه در برنامه جدید خود، جشنواره تقدیر از نقدهای برتر را راه اندازی نموده تا بتواند در برخی از روش های خود، اصلاحاتی را ایجاد نماید که قطعا به نفع این قوه است.

نقدها و ایده های نمایندگان طلاب نسبت به قوه قضائیه شنیده شد

وی ادامه داد: کاری که قوه قضائیه آغاز نموده باید از سوی وزارتخانه های گوناگون و سایر نهادها نیز انجام شود تا بتوانند موفق تر از گذشته به خدمات دهی بپردازند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: یکی از راه هایی که قوه قضائیه باید به انجام آن بپردازد، جمع آوری راه های قضایی در خارج از کشور است تا بدانیم سایر کشورها، مشکلات قضایی خود را به چه صورت حل نموده اند و باید راهکارهای سازنده دیگران را بومی سازی کرده و در ایران مورد استفاده قرار دهیم.

در ادامه این نشست، بخشی از نمایندگان طلاب و فضلا به ارائه نقدها، نظرات و ایده های خود پیرامون قوه قضائیه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha