پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گرجی

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با تأکید بر اینکه اداره‌ها باید شورای امر به معروف داشته باشند، گفت: تا به امروز از مجموع ۱۲۰ اداره در استان قم، ۴۰ اداره شورای امر به معروف و نهی از منکر خود را معرفی و ۸۰ اداره نیز هنوز اقدام به معرفی اعضای این شورا نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تشکر از مواضع انقلابی آیت الله سعیدی در زمینه عفاف و حجاب، ورود زنان به ورزشگاه ها و اغتشاشات اخیر، گفت: اهم مسائل پیش روی ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزاری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و نهادهای دولتی است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه ها باید شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند، افزود: تا به امروز از مجموع ۱۲۰ اداره در استان قم، ۴۰ اداره شورای امر به معروف و نهی از منکر خود را معرفی و ۸۰ اداره نیز هنوز اقدام به معرفی اعضای این شورا نکرده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: قانون تصریح کرده که رئیس اداره موظف است سازوکار اجرای مناسب برای امر به معروف و نهی از منکر در اداره خود را طراحی و ایجاد کند و بودجه اش را هم تأمین کند، ولی به خاطر اینکه در سال های گذشته انجام نشده در این زمینه مشکل داریم.

وی گفت: اگر بتوانیم در ادارات به صورت جدی امر به معروف و نهی از منکر را راه بیندازیم بخشی از مشکلات ما حل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی با اشاره به فعالیت ستاد امر به معروف ونهی از منکر در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی کامل با معاونت سیاسی امنیتی استانداری و نیروی انتظامی داشته است و جلساتی را در ستاد تشکیل دادیم و فعالان و دغدغه مندان را دعوت کردیم و راهکارها و پیشنهادهای آنها مورد بررسی قرار گرفت و به نیروهای امنیتی و انتظامی منتقل کردیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به لزوم آموزش امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: در این راستا یک دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر برای پزشکان و اعضای کادر پزشکی قم و برای اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد برگزار کردیم و ۷۰۰ نفر از بانوان نیز نام نویسی کردند و به دنبال برگزاری کلاس های آموزشی برای آنان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha