جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گرامیداشت هفته دفاع مقدس تیپ زرهی حضرت حجت(عج)

حوزه / مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) گفت: دشمن زمانی که دید کشوری انقلاب کرده‌ و حکومت اسلامی را ایجاد کرده و منافع آنها به خطر افتاده، در همین راستا در سال اول جنگ را تحمیل کردند، تا انقلاب را سرنگون کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس ویژه خانواده‌های سبزپوشان تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نیروی زمینی سپاه همزمان با شهادت امام رضا(ع) امروز در مجتمع مسکونی غدیر برگزار شد.

این مراسم نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه سرهنگ شمس اله جانی، مسئول معاونت فرهنگی تیپ، هدف از برگزاری این مراسم معنوی را ترویج فرهنگ غنی رزمندگان دوران دفاع مقدس و آشنایی با رشادت‌های آن عزیزان و نقش زنان در دفاع برشمرد.

در ادامه حجت الاسلام سید عبدالطیف طباطبایی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نیروی زمینی سپاه با تسلیت ایام رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) و تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در شهریور ۵۹ جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث عراق و پشتیبانی‌های استکبار تحمیل شد و دلیل مقدس بودن دفاع نیز آن است که در آن از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی، اسلامی و اعتقادات این مرز و بوم دفاع شده است.

وی با بیان اینکه شروع کننده جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق بود، ادامه داد: در این جنگ رزمندگان هیمنه استکبار جهانی را شکستند و ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب نیز در هم شکست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) افزود: دشمن جهانی زمانی که دید کشوری انقلاب کرده‌ و حکومت اسلامی را ایجاد کرده و منافع آنها به خطر افتاده، در همین راستا در سال اول جنگ را تحمیل کردند، تا انقلاب را سرنگون کنند.

حجت الاسلام طباطبایی عنوان کرد: استکبار جهانی در طول ۴۳ از عمر انقلاب اسلامی فتنه‌ها و توطئه‌های بسیاری را اجرایی کرده، اما با درایت رهبری و حضور همیشگی مردم در صحنه، نقش‌های آنها نقش بر آب شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زنگ بیداری برای تمامی کشورهای ظلم و ستم دیده است، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا از اثرگذاری انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان به ستوه آمده و لذا به دنبال توطئه‌های بسیار است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) در خصوص جایگاه زنان در صدر اسلام، اظهار داشت: اسلام نگاه ویژه‌ای به زنان دارد و از صدر اسلام بزرگترین خدمت به پیامبراکرم(ص) را حضرت خدیجه کبری(س) با ثروت خود انجام داده‌اند.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه نمونه دیگر زن الگو حضرت فاطمه زهرا(س) است که برای دفاع از ولایت روشنگری و خطبه خواندند و به شهید راه ولایت تبدیل شدند، گفت: نمونه دیگر نیز حضرت زینب کبری(س) است که زنان و مادران شهدا در هشت سال دفاع مقدس ایشان را الگوی خود قرار دادند.

وی در تبیین نقش‌های زنان در دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: فرزندپروری نخستین نقش زنان بوده است، زنان بزرگترین و سخت‌ترین وظیفه را در این عرصه داشتند و اگر امروز پاسدار ما می‌درخشد به واسطه مجاهدت‌های زنان و مادران ما بوده‌ است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) عنوان کرد: علت آنکه امروز دشمن بر روی حجاب بانوان ایرانی دست گذاشته آن است که به واسطه این حجاب، فرزندان مؤمن و متدین پرورش یافته‌اند.

حجت الاسلام طباطبایی دومین نقش زنان در دفاع مقدس را پشتیبانی و خدمت دهی به رزمندگان دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: حجاب برای بانوان مصونیت می‌آورد و لذا می‌بینیم زنی که بی‌حجاب است، مورد تعرض دیگران قرار می‌گیرد، اما زنی که دارای حجاب اسلامی است در مصونیت قرار دارد.

لازم به ذکر است که مسابقه‌ای با محوریت هفته دفاع مقدس ویژه خانواده‌های پایوران برگزار شد که به قید قرعه به چندین نفر جوایز نفسی نیز اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha