سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت‌الاسلام حبیب‌‌الله فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: دشمنان سیدالشهدا در واقعه کربلا نماز می خواندند اما عبادت آن‌ها تماما بر اساس جهل بود و هیچ معرفتی نسبت به دین نداشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، شب گذشته در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: ذکر شریف صلوات پاک کننده معاصی و همانند آبی بر روی آتش است.

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام می فرمایند بعضی از مومنان نماز زیاد می خوانند و عده ای نیز روزه می گیرند و عده ای نیز حج می روند و عده ای نیز در کنار عبادت، صدقه می‌دهند و اهل کار خیر هستند، و عده ای نیز اهل معرفت هستند که افضل تمام این‌ها عمل بر اساس معرفت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد تاکید کرد: صدقه امر بسیار مهمی است چرا که عده ای تماما عبادت می کنند اما وقتی نوبت به کار خیر و صدقه می رسد انجام نمی‌دهند.

کارشناس مذهبی آستان‌مقدس حضرت‌ معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: طبق روایت صدقه دادن غضب خداوند را خاموش و معاصی را پاک خواهد کرد.

وی افزود: عده ای از افراد نیز شاید خیلی عبادت انجام ندهند اما عبادت قلیل آن ها همراه با معرفت حقیقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه گفت: دشمنان سیدالشهدا در واقعه کربلا نیز نماز می خواندند اما عبادت آن‌ها تماما بر اساس جهل بود و هیچ معرفتی نسبت به دین نداشتند.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان داشت: طبق روایت خواب انسان عالم از عبادت انسان جاهل در نزد خداوند برتر است.

وی تاکید کرد: تمام اعمال سلمان فارسی با معرفت بود به همین خاطر جزو اصحاب حقیقی نبی‌خدا قرار گرفت و برای همیشه به گنجی تبدیل شد که تمام نخواهد شد.

استاد حوزه‌ علمیه یادآور شد: وقتی انسان از چراغ قرمز رد شود با جریمه پلیس مواجه خواهد شد به همین خاطر این کار را انجام نمی دهد اما خداوندی که ناظر بر تمام اعمال هست را نادیده می گیریم و دچار معاصی می‌شویم.

وی اظهار داشت: معرفت حقیقی نسبت به خداوند و اهل بیت(ع) باعث هدایت انسان و کسب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد درادامه گفت: زیارت با معرفت امام رضا علیه‌السلام آنقدر ارزشمند است که قابل وصف نیست چرا که حضرت جایگاهی ویژه ای نزد خداوند دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: امام رضا علیه‌السلام را غریبانه از مدینه خارج کردند و غریبانه در غربت به شهادت رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha