پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حوزه/ ترغیب و تشویق و حتی همراهی برخی چهره‌های سیاسی، هنری، ورزشی در اغتشاشات اخیر که در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و با حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران رشد یافته و به شهرت رسیدند جای تاسف و انزجار دارد و لازم است دستگاه قضایی نسبت به پاسخگو بودن این افراد و جبران خسارات وارده توسط آنان اقدام نماید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات(حوزهای علمیه) در محکومیت اغتشاشات اخیر به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک و تعالی: یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (صف: ۸)

اتفاقات و حوادث تلخ و ناگواری که در روزهای اخیردر کشور به وقوع پیوست قلب همه دوستداران ایران، نظام و انقلاب اسلامی را به درد آورد؛ در ایام سوگواری اهل‌بیت علیهم السلام و روزهایی که مراسم اربعین حسینی با شکوه هرچه تمام برگزار می‌شد و همگان در بهت و حیرت دلدادگی و حضور عاشقانه دوستداران عترت در کربلای معلی بودند، اقدامات شرورانه و ساختارشکنانه گروهی به بهانه درگذشت خانم مهسا امینی، امنیت آرامش، استقلال و یکپارچگی کشور را هدف قرار گرفت و در این فضا صدور بیانیه‌ها، تحلیل‌ها و موضع‌گیری‌های نادرست، غیرشرعی، غیراخلاقی و خطرناک برخی از سیاسیون و مدعیان فضل ساده لوح و شهرت‌طلب و همچنین جمعی از سلبریتی های هنری و ورزشی در آتش فتنه دمیدو بخشی از شهرهای کشور را در وضعیت خطرناک سمت و سو داد؛. آتش‌زدن قرآن کریم و پرچم مقدس جمهوری اسلامی، تعرض به امامزاده‌ها و مساجد، حمله به نیروهای حافظ امنیت کشور، آتش زدن اموال عمومی، تعرض به جان، مال و نوامیس مردم، طرح شعارهای ساختارشکنانه، بخشی از اقداماتی بود که در این روزها به وقوع پیوست.

اگر چه ابعاد و زوایای این اقدامات نیازمند بررسی و تحلیل کارشناسی متخصصان است اما گزارش‌های رسانه‌ای، حمایت تمام عیار سران کفر و استبداد و مشاهدات میدانی حاکی از آن است که بروز این اتفاقات، برنامه‌ای سازمان یافته از سوی دشمنان نظام و انقلاب بوده است تا بتوانند هدف پلید خود که جدایی بین مردم و نظام اسلامی است را محقق سازند، اما هوشیاری و بصیرت همیشگی مردم شریف ایران توطئه آنان را بار دیگر خنثی ساخت.

حمد و سپاس به درگاه خداوند که لطف و عنایت خاص او همواره شامل این ملت و مرز و بوم بوده، وظیفه همه ما ایرانیان و ایران دوستان است و ما خداوند را بر این امر سپاسگزاریم. در مورد آنچه اتفاق افتاد لازم است که چند نکته مورد توجه قرار گیرد:

۱. حضور گسترده مردم در حمایت از مقدسات اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و مخالفت با اقدامات گروهی آشوب طلب نشان از بصیرت، غیرت ، همراهی و حمایت همیشگی مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و این حضور و حمایت خود گویای آن است که مردم عزیز ایران حتی اگر نسبت به برخی مسائل و عملکردها نقد و اعتراض داشته باشند اما به هیچ عنوان با چنین اقدامات ساختارشکنانه همراه نخواهند بود و لازم است مسئولین قدردان حضور مردم باشند.
۲. حضور تعداد قابل توجه‌ای از نوجوانان و جوانان در اقدامات اخیر، نشان از آن دارد که آگاهی بخشی، راهنمایی، کنترل و نظارت در سطح خانواده، مدرسه، مسجد، رسانه های جمعی و عمومی می‌بایست مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.
۳. به اذعان بسیاری از کارشناسان، زمینه بروز اتفاقات اخیر، فضای مجازی بوده و همان‌گونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید نمودند فضای مجازی نیازمند کنترل و مدیریت است، بنابراین مسئولین مربوطه نسبت به مدیریت فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای آحاد جامعه اهتمام جدی داشته باشند.
۴. ترغیب و تشویق و حتی همراهی برخی چهره‌های سیاسی، هنری، ورزشی در اغتشاشات اخیر که در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و با حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران رشد یافته و به شهرت رسیدند جای تاسف و انزجار دارد و لازم است دستگاه قضایی نسبت به پاسخگو بودن این افراد و جبران خسارات وارده توسط آنان اقدام نماید.
۵. در متن و حاشیه حوادث اخیر افکار عمومی و بخصوص نسل نو با مجموعه ای از شبهات پیرامون جایگاه دین ، حجاب بی حجابی، زن و خانواده، ناموس و غیرت و کارآمدی نظام اسلامی مواجه شدند که ضمن دعوت همگان به مراجعه به سامانه های مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات برای رفع آن ، نسبت به برگزاری نشست های علمی تخصصی و بحث و بررسی نخبگانی پیرامون آن نیز مصمم هستیم.

بار دیگر بصیرت و حمایت مردم عزیز ایران و رشادت و شجاعت نیروهای نظامی و انتظامی را می‌ستاییم و خداوند را به پاس بهره‌مندی از این نعمات سپاسگزاریم و به روح همه شهدا خصوصاً شهدای حوادث اخیر درود می‌فرستیم.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات(حوزهای علمیه)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha