چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 1045778
۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تیپ زرهی حضرت حجت(عج)

فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت(عج) عنوان کرد:در سایه رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا، ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح با تکمیل تجربه های دوران دفاع مقدس به عنوان نیروی مقتدر و تابع ولایت پشت سر معظم‌له قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از سربازان نمونه تیپ زرهی حضرت حجت(عج) در آستانه بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس، باحضور فرماندهان ارتش و سپاه در حسینیه این تیپ برگزار شد.

دفاع مقدس نماد اقتدار و اوج عزتمندی ملت ایران اسلامی

امیر سرتیپ حمزه بیدادی، فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب با تبریک هفته حلول ماه ربیع الاول و سالروز عملیات غرورآفرین ثامن الائمه(ع) اظهار داشت: دفاع مقدس نماد اقتدار و اوج عزتمندی ملت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس را ملت ایران اسلامی به رهبری پیامبرگونه حضرت امام(ره) رقم زدند، ادامه داد: هرساله به تبیین گوشه و زوایای جدیدی از دفاع مقدس به عزت این کار بزرگ پی برده می شود و روز به روز به این مهم واقف تر می شویم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب وظیفه کنونی را تبیین تاریخچه درخشان دفاع مقدس برای نسل جدید برشمرد و افزود: این تاریخچه را باید به خوبی منتقل کرد تا چراغ راهی برای ساختن آینده بهتر باشد.

امیر بیدادی با اشاره به اینکه ایران اسلامی ظرفیت و استعداد لازم جهت قرار گرفتن جزو کشورهای برتر در عرصه های گوناگون را دارد، گفت: فرهنگ غنی دفاع مقدس می تواند در این موفقیت چراغ راه باشد و به ما در عبور از مشکلات کمک کند.

نیروهای مسلح تابع امر ولایت در عرصه های مختلف

همچنین سردار عبدالعلی صفری، فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با تبریک ایام ماه ربیع الاول و سالروز پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، اظهار داشت: در اصول نظامی و فرماندهی اصلی به نام «وحدت فرماندهی» وجود دارد.

وی بیان کرد: این اصل «وحدت فرماندهی» روزی که حضرت امام(ره) "شعار ارتشی، سپاهی؛ دو لشکر الهی" را بیان فرمودند و با دست در دست هم دادن فرماندهان وقت ارتش و سپاه، این شعار یاد دادند.

فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت(عج) عنوان کرد: امروز وحدت بین ارتش و سپاه کاملا مشخص و آشکار است و در سایه این وحدت و رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا، ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح با تکمیل تجربه های دوران دفاع مقدس به عنوان نیروی مقتدر و تابع ولایت پشت سر معظم له قرار دارند.

سردار صفری تصریح کرد: اتفاق های اخیری که در سطح کشور پیش آمده بنا به گفته رهبر معظم انقلاب آزمون هایی هستند که باید در جهت سربلندی در عبور از آنها گام برداریم.

دفاع مقدس موجب استواری انقلاب اسلامی در برابر هجمه های مختلف شد

در پایان نیز حجت الاسلام سید عبدالطیف طباطبایی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: دوران دفاع مقدس از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و امروزه استمرار انقلاب اسلامی نیز به برکت خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس موجب استواری انقلاب اسلامی در برابر هجمه های مختلف شده است، ادامه داد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس هیمنه استکبار جهانی را در هم شکستند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس در بین جوانان و نسل های بعداز دفاع مقدس برشمرد.

حجت الاسلام طباطبایی دوران دفاع مقدس را همچون دانشگاهی برای فراگیری آموزه های مختلف برشمرد و خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم از دانشگاه دفاع مقدس رشد کردند و بدانند جوانان امروز همان جوانان دوران دفاع مقدس هستند که در عرصه های مختلف خود را نشان دادند.

در پایان مراسم نیز باحضور فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب، فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت(عج) و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) از سربازان نمونه در عرصه های مختلف از جمله فعالیت های فرهنگی قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha