جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ افتتاحیه ساختمان جدید مدرسه علمیه فاطمیّه مهدی‌شهر با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فاضل گفت: خوب درس خواندن و عمل به وظایف و بهره برداری درست از امکانات برای خدمت بیشتر به حوزه‌های علمیه و امام زمان(عج) از توصیه‌های مؤکد اینجانب به طلاب خواهر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، در آیین افتتاحیه ساختمان جدید مدرسه علمیه فاطمیّه مهدی‌شهر اظهار داشت: امام رضا (ع) فرمودند که «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» «خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند».

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: انقلاب اسلامی در دوران رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری به بانوان هویت اصلی آنان را برگرداند و بانوان نیز توانستند در عرصه‌های مختلف این نظام نظیر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... مؤثر واقع شوند.

وی افزود: فرصت بی‌نظیری که امروز برای بانوان جامعه برای نقش آفرینی در اجتماع فراهم شده را باید قدردانست و از این ظرفیت بهره برداری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از حوزه خواهران به عنوان پدیده عظیم و مبارک تعبیر نموده اند، اینکه ایشان حوزه را پدیده مبارک دانسته اند باید این امر بیش از پیش حفاظت و صیانت شود.

وی خطاب به طلاب گفت: خوب درس خواندن، عمل به وظایف و بهره برداری درست کردن از امکانات برای خدمت بیشتر به حوزه‌های علمیه و امام زمان(عج) از توصیه‌های مؤکد اینجانب به طلاب خواهران است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: امروز در سایه سار امنیتی که جمهوری اسلامی برای منطقه ایجاد کرده است، افراد از کشورهای مختلف جبهه مقاومت در نقاط دور دست این کشورها نیز از آمریکا و هم‌پیمانانشان اعلام برائت و بیزاری می‌کنند این‌ها از برکات انقلاب اسلامی است که باید قدر دانسته شود.

وی افزود: طلاب می‌توانند با خوب درس خواندن و عمل به وظایف به عنوان یکی از مؤثرترین اقشار جامعه به رشد فرهنگی جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha