جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مسئولان و مدیران مدارس علمیه خوزستان با آیت الله اعرافی

جمعی از مسئولان و مدیران مدارس علمیه استان خوزستان با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور دیدار و به طرح دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جمعی از مسئولان و مدیران مدارس علمیه استان خوزستان با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور دیدار و به طرح دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

در این نشست حجت الاسلام سید محمد امام، مسئول مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مدیریت های مختلفی داشتیم، اما هیچ وقت به اندازه دوران آیت الله اعرافی کار نشد.

وی با بیان این‌که تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها تقویت حوزه علمیه قم می باشد، گفت: در همین راستا مدارس امین و مساجد تقویت می شوند و جوانان به دین‌ و مذهب بیشتر گرایش پیدا می‌کنند.

مسئول مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) خاطرنشان کرد: بازنگری در برخی کتب های درسی مسأله ای بسیار مهم است. نسبت به امر تدریس نیز از سوی طلاب مورد توجه قرار گرفته و باعث شده تا دوران طلبگی کمتری را سپری کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده مسئول مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز گفت: تحول در حوزه علمیه خوزستان بعداز انقلاب بسیار بسیار شگرف بوده است.

وی با اشاره به این‌که دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان در سنگرهای مختلف مشغول خدمت هستند، بیان کرد: امروزه نیز شاهد یک حوزه علمیه تکامل یافته بسیار ارزشمند است که شاهد خدمات آیت الله موسوی جزایری هستیم.

مسئول مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز گفت: طلاب نسبت به آینده شغلی و معیشتی خود در ابهام هستند.

در ادامه، لفته پور مسئول حوزه علمیه حضرت قائم حمیدیه در خصوص رویکردهای حوزه علمیه برای افزایش جذب طلاب، نگاه به آینده شغلی آنها، توسعه منابع انسانی در بحث حقوقی و دیگر موارد به ذکر نکاتی پرداخت.

همچنین حجت الاسلام حمادی، مدرسه سیدالشهدا(ع) خرمشهر به اهمیت توجه ویژه و جدی به مباحث علمی در حوزه علمیه اشاره و اظهار داشت: در کنار توجه به جذب طلاب باید عنایت بیشتری به تقویت بنیه علمی آنها داشته باشیم.

مدرسه سیدالشهدا(ع) خرمشهر با اشاره به این‌که حوزه علمیه در دیگر مسائل علمی و تولید علم نیز نقش بسزایی دارد، عنوان کرد: نگاه به حوزه‌های علمیه شهرستان نیز باید قوی تر باشد و شاهد پرورش و رشد نخبگانی از همین حوزه‌ها بودیم.

در ادامه حجت الاسلام گلزار، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز به بیان پیشنهادیی همچون ایجاد خوابگاه ویژه طلاب و روحانیون، راه‌اندازی هیأت علمی در مدارس و ورود در حد نیاز و هوشمندانه طلاب به عرصه های قضاوت، آموزش و پرورش پرداخت.

در پایان حجت الاسلام یزدان پرست، مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) اهواز به بیان پیشنهادهایی همچون راه‌اندازی فقه های تخصصی در استان خوزستان، انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج و مساجد پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha