پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه/ استاندار آذربایجان شرقی گفت: خانواده معظم شهدا کم توقع ترین افراد هستند و بدون چشم‌داشت از نظام، زندگی ساده و بی پیرایشی دارند و خانواده شهدا مترجمان گفتمان امام راحل و انقلاب در مکتب جهاد و شهادت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی امروز در گردهمایی سنگرسازان بی سنگر تیپ مهندسی رزمی ۵۷ فجر جهاد سازندگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در زمان کنونی بزرگترین عامل خطری که در جامعه وجود دارد شبهه افکنی و شایعه سازی است، افزود: نسل جدید باید بدانند که در دوران دفاع مقدس، رزمندگان با مظلومیت اما با اقتدار، اراده و انگیزه های الهی از میهن دفاع کردند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، پشتیبانی و لجستیک امکانات جنگ توسط مردم انجام می شد و باید مکتب دفاع مقدس را آنچنان که اتفاق افتاده به نسل فعلی و نسل های آینده منتقل کرد و نگذاشت انقطاع نسلی در جامعه اتفاق بیافتد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه در این جنگ شناختی، انقطاع نسلی خیلی مهم است، گفت: سپاه و جهاد در دوران دفاع مقدس مثل ۲ بال عمل می کردند و هیچ قرارگاه عملیاتی در این دوران نبود که جهادگران در آن نباشند و تمامی موفقیت های دوران مقدس مدیون جهادگران آن دوران بود.

وی ادامه داد: در زمان کنونی اگر امت اسلامی سربلند و سرافراز است به برکت روزها و شب ها عملیات های دوران دفاع مقدس است و هویت، پایداری و جامعیت انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.

خرم با اشاره به اینکه خانواده معظم شهدا کم توقع ترین افراد هستند و بدون چشم‌داشت از نظام، زندگی ساده و بی پیرایشی دارند، یادآوری کرد: خانواده شهدا مترجمان گفتمان امام راحل و انقلاب در مکتب جهاد و شهادت هستند.

وی با اشاره به اینکه تعریف از شهدا برای نسل فعلی و آینده لازم است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر شما بچه های دوران دفاع مقدس این دفاع را جوری تبیین کنید که آن بچه مدرسه ای و بچه دانشگاهی مثل شما برداشت از جنگ داشته باشد به وظیفه خود عمل کرده اید.

خرم افزود: رهبر معظم انقلاب این تبیین را جهاد برشمرده اند یعنی ارزشی که جهاد در دوران دفاع مقدس داشت با این تبیین برابری می کند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن، تحریف دفاع مقدس است، اظهار داشت: در زمان کنونی جنگ، جنگ روایت هاست و در اغتشاشات اخیر نیز در کف میدان در واقعیت چیزی وجود ندارد اما آنچنان آن را روایت می کنند که انگار کشور و منطقه از دست رفته است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: جنگ در زمان کنونی به جنگ فضای مجازی و رسانه تبدیل شده و چند نفری هم که به خیابان ها آمدند محصول سال ها تلاش، تبلیغات و عملیات روانی دشمن است.

وی اظهار کرد: دشمن در جنگ رسانه ای، ماهواره ای و امواج تعدادی را به عنوان لیدر آموزش داده که توسط نیروهای نظامی و امنیتی شناسایی و با آنها برخورد می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha