پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجتبی فاضل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به نقش بسیار مهم عدالت در اسلام گفت: اسلام مانع می شود از اینکه انسان کسی را به طور ناگهانی ترور کرده یا بکشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، صبح امروز در اولین همایش ملی «جنگ بیولوژیک؛ ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در سالن الغدیر شهر دامغان، اظهار داشت: دشمنان در شیوه ترور جدید تلاش کرده اند نه ردی از آنها باقی بماند نه بویی، نه مزه ای، نه آثاری.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: در روایت داریم که می فرمایند«إِنَّ الْإِسْلَامَ قَیَّدَ الْفَتْک»، اسلام نسبت به ترور کوتاه نیامده و اجازه نداده است.

وی با تأکید بر این که اسلام دین عدالت محور است، تصریح کرد: در اسلام همواره به صراحت تصریح شده است کسی حق ندارد کسی را نامردی و ناجوانمردانه از بین ببرد اینها از قواعد و مسلمات فقه ماست و شارع مقدس به ترور و نامردی کردن و قتل ناجوانمردانه اجازه نداده است.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل خاطرنشان کرد: آنها که می گویند اسلام چیزی جز خشونت ندارد باید بیایند و مبانی ما را در اسلام ببینند و این از نشانه های حقانیت اسلام و فقه ما و حقانیت تشیع است.

وی افزود: برای بنده بسیار جای خرسندی داشت که یک حوزه ای در یک شهر استان خیز برداشته و در این عرصه مهم گام بردارد و امید داریم خروجی های این مقالات و برنامه ها به نفع نظام بهره برداری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha