پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسکندری

حوزه/ اجرای طرح شمیم خدمت در هشت بقعه، برگزاری ۵۶۰ برنامه در بقاع متبرکه شاخص در قالب مراسم ادعیه و مناسبت‌های مذهبی و انقلابی و کمک به ۱۵۰ هیات از فعالیت های عملکردی اداره کل اوقاف قم در یکسال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم پیرامون دستاوردهای وقف(فرهنگی، اجرای نیات وقف، عمرانی و...)، تشریح پروژه های سرمایه گذاری در وقف که در مرقد علی ابن بابویه برگزار شد از پیگیری دعاوی حقوقی و استیفای حقوق وقف ۸۷ پرونده طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: این اقدام در راستای جلوگیری از موقوفه خواری و رفع اختلاف‌های مستاجران موقوفات و حصول عواید موقوفه انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت هفت موکب این اداره کل در اربعین امسال خاطرنشان ساخت: ۱۹۴ نفر از خادمان افتخاری و مبلغان در این موکب‌ها فعال بودند و سه وعده پذیرایی صبحانه، ناهار و شام به تعداد ۲۲۳ هزار پرس غذا توزیع شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری ابراز داشت: طی یکسال گذشته ۱۱۶۰ تن از روحانیون حوزه علمیه و روحانیون بومی به مناسبت‌های مختلف به بقاع متبرکه و مناطق محروم اعزام شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به طرح‌های سرمایه گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در ۶ ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت : در این مدت پنج طرح با هزینه ۴۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به اجرا درآمد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری خاطرنشان ساخت: برگزاری زنگ انشا با موضوع وقف در مدارس، تجلیل از مدافعان سلامت، ارائه خدمات رایگان دارو و درمان و برگزاری همایش یاوران وقف از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در یکسال گذشته بوده است.

وی افزود: برای جلوگیری از اختلاف اراضی موقوفات با اراضی مردم و تثبیت املاک وقفی و تسهیل صدور سند مالکیت برای مستاجران رقبات‌ اقدام به سند دار شدن ۵۱۰ رتبه به ارزش ریالی یکهزار میلیارد تومان در یکسال گذشته انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در پایان گفت: اجرای طرح شمیم خدمت در هشت بقعه، برگزاری ۵۶۰ برنامه در بقاع متبرکه شاخص در قالب مراسم ادعیه و مناسبت‌های مذهبی و انقلابی و کمک به ۱۵۰ هیئت را از دیگر فعالیت های عملکردی اداره کل اوقاف قم در یکسال گذشته بوده است.

خاطرنشان می شود: بعد از نشست خبری درجوار مرقد مطهر علی ابن بابویه نمایشگاه دستاوردهای وقف در مزار مقدس شیخان با حضور مسئولین اداره کل اوقاف قم، خبرنگاران و... افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha