پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اخوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر اخوی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس درس های زیادی به ما آموخت، به تبیین درس‌هایی که از دفاع مقدس آموختیم، پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر اخوی در درس اخلاق کارمندان جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها که با موضوع «راه‌های ایجاد و تقویت انگیزه در سازمان» برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: ما به اسم هشت سال دفاع مقدس داشتیم، اما در حقیقت بیش از چهل سال است که در دفاع مقدس به سر می بریم، دفاع از دین، فرهنگ، اخلاق، معنویت، عفاف و حجاب و دفاع از علم، پیشرفت، آبادانی و تمامیت اراضی کشورمان از جمله دفاع های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

تا زمانی که دشمن هست، دفاع هست

مدیر مرکز مشاوره جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: دفاع فقط در جنگ رو در رو نیست، تا زمانی که دشمن هست، دفاع هست و سهم بسیجی دویدن پا به پای انقلاب اسلامی است، حتی در سنگر علم، کار و شغل هم باید به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر، گفت: این واقعه برای ما هشدار بود که حواسمان باشد که انقلاب را به راحتی به دست نیاوردیم که به راحتی از دست دهیم، دشمن نسل جدید را هدف گرفته و بسیاری از افرادی که در اغتشاشات حضور داشتند، از نسل جدید و از مردم خودمان و تربیت یافته بعد از انقلاب اسلامی بودند، شاید ما در تربیت نسل جدید درست عمل نکردیم.

وی تصریح کرد: امروز ما بیشتر رسالت اداری داریم تا رسالت دینی و انقلابی، حال آنکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان و شهدا به رسالت دینی و انقلابی خود عمل می کردند.

تبیین درس‌هایی که از دفاع مقدس آموختیم

مدیر مرکز مشاوره جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه شهدای اسلام شمع هایی هستند که راه را برای ما روشن می‌کنند، تأکید کرد: ما با درست کار کردن می توانیم از آرمان های امام راحل(ره)، انقلاب اسلامی و شهدا دفاع کنیم، ما باید وظایف خود را بشناسیم و به درستی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی بیان داشت: در طوفان حوادث آن کسی موفق است که شناخت بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه به درس هایی که از دفاع مقدس می توانیم بیاموزیم اشاره کرد و اظهار داشت: دوران دفاع مقدس درس های زیادی به ما آموخت از جمله دینداری و اینکه دین خود را حفظ کنیم و بدانیم هرجا از دین فاصله گرفتیم، ضربه خوردیم.

مدیر مرکز مشاوره جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: غیرت و جوانمردی، شهامت و شجاعت، جاودانگی، پایداری و استقامت، تلاش و پشتکار، جهاد و اجتهاد، معنویت، صبر و سعه صدر، امیدواری به وعده های الهی و عشق به شهادت از جمله درس هایی بود که ما از دفاع مقدس آموختیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، عشق به شهادت بالا بود اما امروز متأسفانه عشق به ثروت، قدرت، شهوت و خودنمایی زیاد شده است، آن زمان تلاش و پشتکار بسیار بالا بود و رزمندگان صبر و سعه صدر بالایی داشتند.

وی با بیان اینکه اگر ما می خواهیم انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنیم باید الهام بخش جهان اسلام باشیم، گفت: ما وظیفه داریم نسلی سالم، صالح، عاقل و عاشق خدا و اهل بیت علیهم‌السلام تربیت کنیم، نه اینکه تنها از نظر مادی آنها را تأمین کنیم.

نقش حوزه های علمیه در تربیت نسل سالم و صالح

مدیر مرکز مشاوره جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: یکی راه های تربیت نسل سالم و صالح این است که مراکز علمی، دینی و مذهبی از جمله حوزه های علمیه و جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها اقداماتی درست و مناسب انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی تصریح کرد: آغاز تربیت باید از خودمان باشد و ما اول باید از خودمان شروع کنیم؛ ما معتقدیم که اسلام دین جامع، کامل، عمیق و همه‌جانبه است و به آن افتخار می کنیم، اما در کار و عمل جا ماندیم.

ایجاد انگیزه ها باید از مدیران شروع شود

وی با بیان اینکه هر فردی برای انجام کار باید انگیزه داشته باشد، عنوان کرد: برخی ادارات و سازمان ها با تشویق های ارتقایی و به صورت مادی باعث افزایش انگیزه در میان کارکنان می‌شوند که انگیزه بیرونی کارکنان را افزایش می دهند.

مدیر مرکز مشاوره جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه ما باید انگیزه درونی کارکنان را افزایش دهیم، اظهار داشت: انگیزه موتور حرکت هر سازمان است و موجب می شود سازمان از منابع انسانی خود بهره وری مناسب داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه ها باید از مدیران شروع شود تا بتوانند انگیزه کارکنان را ارتقا دهند، به موضوعاتی چون ساختار سازمان، تداخل برنامه ها، قوانین و مقررات درست، سلسله مراتب تصمیم گیری و اجرای مصوبات و قوانین اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha