جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس محمدحسنی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره بر لزوم هوشیاری و آمادگی تجهیزات در مقابله با رویارویی دشمن، بیان کرد: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر و با همان هدف اصلی یعنی تجزیه ایران در صدد فعالیت های مختلف می باشند که هم قوای نظامی و هم مبلغان باید خود را آماده مقابله با حربه های نو و مکرهای دشمنان نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش، در همایش «نقش مبلغان در دفاع مقدس» که امروز پنجشنبه به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در سالن همایش های غدیر برگزار شد، ضمن تشکر از عوامل برگزار کننده این همایش بر اهمیت نشر و بازتاب حضور موفق قشر روحانیت در جبهه ها اشاره نمود و اظهار داشت: عموم افراد جامعه به خصوص جوانان از حضور مؤثر مبلغان در دفاع مقدس اطلاع ندارند که لازم است اقدامات لازم جهت بازتاب این حضور و نقش به سزای مبلغان در ایام دفاع مقدس صورت پذیرد.

وی در ادامه با تبیین و توضیح در موضوع اهداف منحوس رژیم صدام در جنگ تحمیلی بیان کرد: رژیم جنایتکار صدام با پشتیبانی همه جانبه دولت های استکبار با اهدافی چون؛ «حاکمیت مطلق بر اروندرود»، «اشغال بخشی از مناطق ایران»، «جدایی اهواز و الحاق آن به عراق»، «تجزیه و انهدام کامل نظام جمهوری اسلامی ایران» و... جنگ تحمیلی را شروع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی گفت: سندهای معتبری وجود دارد که از مهمترین اهداف تحمیل جنگ به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تجزیه ایران واحد به چند قسمت ناکارآمد و کم قدرت بوده است که به توفیق الهی و رشادت رزمندگان و مبلغان در دفاع مقدس این امر حاصل نشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: عواملی چون «غفلت از نفوذ معنوی و کاریزماتیک امام راحل در سازماندهی حضور مبلغان در جبهه»، «مقایسه غلط نظام اسلامی با نظام های قاجاری و پهلوی»، «حضور و همراهی رزمی و تبلیغی قشر روحانیت با رزمندگان» باعث شد که رژیم صدام از اهداف خود در جهت تجزیه ایران عزیز ناکام باقی بماند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پیشگامی مبلغان در ایام دفاع مقدس و حضور در جبهه ها را از نقشه های راهبردی در جنگ تحمیلی برشمرد و گفت: قشر روحانیت با پیشگامی و طلایه داری در گردان و لشکرها، علاوه بر وظیفه تبلیغی خود و پاسخ به شبهات در خصوص دفاع مقدس، با فعالیت های رزمی و فرماندهی بخشی از قسمت های جنگ توانستند همدلی رزمندگان با یکدیگر را رقم بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی اظهار داشت: با اتمام ایام دفاع مقدس، دشمنی جوامع کفر تمام نشده است، هم اکنون نیز با حربه های مختلف و تغییر در آرایش جنگ به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند. نمونه بارز این دست از دشمنی ها می توان به فعالیت های استکبار جهانی به بهانه فوت یک خانم که البته ما و تمامی مسئولین ناراحت و متاثر از این واقع هستیم، اشاره نمود که دولت های کفر چگونه ذات پلید خویش را در تحریک و اغفال جوانان در کشور برای اغتشاشات نشان و نمایان کردند.

وی با اشاره بر لزوم هوشیاری و آمادگی تجهیزات در مقابله با رویارویی دشمن، بیان کرد: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر و با همان هدف اصلی یعنی تجزیه ایران در صدد فعالیت های مختلف می باشند که هم قوای نظامی و هم مبلغان باید خود را آماده مقابله با حربه های نو و مکرهای دشمنان نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha