جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بندر انزلی

حوزه/ طلبه‌ای که نتواند به شبهات پاسخ دهد، زبان نداند و به سلاح علم مسلح نباشد، چگونه می‌تواند خود را سرباز امام زمان بداند، بنابراین لازمه سربازی و یاری امام زمان(عج) خوب درس خواندن است که حوزه علمیه این فرصت را برای شما فراهم کرده.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت‌الاسلام مرتضی حبیبی مدیر حوزه علمیه خواهران استان گیلان امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران بندرانزلی که با حضور کادر حوزه علمیه استان، امام‌ جمعه، هیئت‌ امناء و طلاب مدرسه برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به طلاب و اساتید، اظهار داشت: طبق فرمایش حضرت امیر(ع)، فرصت‌ها همچون ابر گذرا هستند و فرصت‌های از دست رفته به هیچ عنوان مجددا به دست نمی‌آیند. بسیاری از فرصت‌هایی که امروز در دست ماست ممکن است فردا نباشد و لذا باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و خود را برای سربازی امام عصر (عج) آماده کنیم.

وی در خصوص لزوم مجهز بودن طلاب در امر تبلیغ و تبیین معارف دینی، افزود: طلبه‌ای که نتواند به شبهات پاسخ دهد، زبان نداند و به سلاح علم مسلح نباشد، چگونه می‌تواند خود را سرباز امام زمان بداند، بنابراین لازمه سربازی و یاری امام زمان(عج) خوب درس خواندن است که حوزه علمیه این فرصت را برای شما فراهم کرده.

مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان همچنین با اشاره به جایگاه امام‌ جمعه در شهرستان، خاطر نشان کرد: مدیریت امور فرهنگی هر شهرستان با امام‌جمعه آن شهرستان است و مدارس علمیه برادران و خواهران باید بعنوان دو بازو در کنار ایشان حضور داشته باشند.

وی ضمن تشکر از حضور امام جمعه و رئیس امنای مدرسه و همچنین اعضای هیئت‌ امناء در جلسه، هدایت، نظارت و حمایت را سه رسالت اصلی هیات‌امناء دانست و گفت: حمایت از حوزه علمیه تنها به حمایت‌های مالی محدود نمی‌شود، گاهی آبرو و حمایت فکری و معنوی در پیشبرد اهداف موثرتر است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی اظهار داشت: حوزه علمیه اساسا در جامعه اسلامی و در مکتب اهل‌بیت(ع) مهمترین رسالت را به‌ عهده دارد و آن هدایت انسان‌ها در پرتو نشر معارف الهی است، چرا که حیات بشر منهای معارف دینی جز حیات حیوانی چیزی نخواهد بود.

رئیس هیئت امنای مدرسه فاطمیه افزود: هر چه از عمر حوزه‌های علمیه می‌گذرد، شاهد رشد و پیشرفت بسیاری بوده‌ایم که می‌بایست با جهش بیشتری این مسیر ادامه یابد.

امام‌جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم نقش هدایتگری حوزه‌های علمیه تحقق پیدا کند، لازمه‌اش تقویت بنیه علمی است. عنوان کرد: حوزه علمیه را نباید با یک موسسه فرهنگی و تبلیغی صرف اشتباه گرفت، بلکه موسسات فرهنگی باید بازوان اجرایی حوزه علمیه باشند.

وی افزود: به طلبگی نباید به عنوان شغل و کسب نگاه کرد؛ نگاه به حوزه نباید مانند نگاه به برخی رشته‌های دانشگاهی باشد که مدرکی گرفته شود و بعد به دنبال استخدام باشیم، طلبگی یک امر و تکلیف الهی است، حوزه برای خدمت به دین است نه به خدمت گرفت دین برای یافتن شغل.

رئیس هیئت‌ امنای مدرسه فاطمیه(س) ضمن اشاره به "طبیب دوار" بودن پیامبر مکرم(ص)، ادامه داد: طلبه باید اخلاص در تحصیل و تعلیم داشته باشد و بداند اگر خود را وقف خدمت به دین و حضرت ولی عصر(عج) کند، زندگی‌اش دچار تلاطم نخواهد شد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: اکنون که حجاب مظلومانه تحت تهاجم قرار گرفته و جوان و نوجوان ما آنچه در مورد حجاب باید می‌دانست نمی‌داند، لازم است تا طبق فرمایش امام صادق(ع) زمان و نیازهای زمان‌ را بشناسیم و تعالیم دین را به درستی اشاعه دهیم.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه فاطمیه ضمن تشکر از زحمات خانم یوسفی و تبریک به خانم شیداصفت، نسبت به رشد و ارتقای مدرسه ابراز امیدواری کرد.

در ادامه جلسه با اهدای لوح از زحمات خانم یوسفی مدیر سابق تقدیر و حکم مدیریت خانم فاطمه شیداصفت اعطا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha