پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/مدیر بنیاد فرهنگی هاد برنامه ریزی قوی برای جذب ورودی های علمی، دقیق و متین  و قوی به حوزه را مهم ارزیابی کرد و گفت: آیت الله ناصری با همه ابعاد تهذیبی و معنویت، ثمره حوزه های علمیه بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر ناصری ظهر امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمد علی ناصری(ره) که در دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان برگزار شد، با اشاره به اهمیت سلوک و سبک زندگی تهذیبی و اخلاقی آن عالم ربانی اظهار داشت: پس از این که اصول دین بر پایه های علمی متقن استوار شد، این بخش را یک بخش محتوایی به نام باور حمایت می‌کند که اگر این باور وجود نداشته نباشد فایده ای ندارد، این باور باعث تربیت نفوس می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی هاد با بیان تأثیر و جایگاه حوزه های علمیه، گفت: علم در مجامع دینی در حال نشر است و بستر اصلی آن حوزه های علمیه هستند که به سمت الگو سازی می روند، لذا طلبه جوانی که اکنون وارد حوزه می شود اگر از حیث باور حمایت شود، شخصیت او ساخته می شود.

وی اضافه کرد: هنر سالک الی الله تحمل سختی ها و مشقات آن است و این حس از سختی و تراکم مشکل شاید برای کسی پیش نیامده باشد که در ذهن او بگذرد و به زبان بیاورد که "لَیْتَنِی مِتُّ قَبْلَ هذا وَ کُنْتُ نَسْیاً مَنْسِیًّا"، اما استقامت می کردند، اگر هم حرفی بود با خدا می زدند. 

 آیت الله ناصری ثمره حوزه های علمیه بود

حجت الاسلام والمسلمین ناصری خاطر نشان کرد: طلبه جوانی که وارد حوزه می شود و از امکانات حوزه بهره می برد زمانی که امکانات خروج برای او آماده می شود به مشاغل گوناگون روی می آورد، این انصاف نیست چرا که این طلبه یک بار خود را به خدای متعال و به امام زمان(عج) فروخته است.

مدیر بنیاد فرهنگی هاد در ادامه به سبک زندگی و سلوک تهذیبی مرحوم آیت الله ناصری اشاره کرد و افزود: پدر مرحوم آیت الله ناصری در نجف به جد درحال تحصیل بود و در این مسیر پدر و پسر با یکدیگر همراه بودند.

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله ناصری می فرمود پس از فوت مادر از همان ابتدا به امیرمومنان(ع) پناه بردم و این ارتباط از آنجا شکل گرفت، هرکاری داشتم نزد آقا امیرمومنان(ع) می رفتم؛ سپس فضلای درجه یک حوزه نصیب رفاقت ایشان می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی هاد برنامه ریزی قوی برای جذب ورودی های علمی، دقیق و متین و قوی به حوزه را مهم ارزیابی کرد و افزود: افرادی حتی با گرایش پژوهشی و علمی قوی وارد حوزه می شوند، اما گاهی به مسئله شخصیت سازی پی نمی برند، چرا که این مسیر تهذیب، اخلاق و باور می خواهد و مرحوم آیت اله ناصری این گرایش را نیز داشت و صاحب نظریات خاص در کیفیت سلوک تهذیبی و معنوی برای یک طلبه بود.

وی خاطر نشان کرد: عشق به امام زمان(عج) نیز عجیب در شخصیت آن مرحوم بود و می گفتند من در عراق که بودم گاهی از نجف تا مسجد سهله به عشق امام زمان(عج) می دویدم و نمی دانستم چرا می دوم و التهاب و عشق داشتم، لذا عشق مهدوی یکی از شاخصه های بارز این بزرگمرد بود. 

مدیر بنیاد فرهنگی هاد انجام خدمات اجتماعی توسط مرحوم آیت الله ناصری را از ویژگی های بارز آن استاد فرزانه بیان کرد و گفت: بسیاری هستند که یک گوشه ای می نشینند و سجاده و تسبیحی و عبادتی دارند، اما مرحوم آیت الله ناصری حتی در سنین کهولت، سه ساعت به ظهر مانده و سه ساعت به مغرب برای رفع مشکلات مردم می نشست و تمام همّ و غم ایشان رفع مشکلات مردم بود.

وی یادآور شد: باید این شاخصه ها الگوبرداری شود و به عنوان برنامه تربیت تهذیبی، اخلاقی، معنوی، مهدوی، خدماتی و انقلابی برای ساخته شدن یک نسل جدید به کار گرفته شود.

وی، جامعیت شخصیت مرحوم آیت الله ناصری و همراهی با نظام مقدس جمهوری اسلامی را از ویژگی های بارز شخصیتی ایشان عنوان کرد و ادامه داد: ما فردی را از دست دادیم که برای مشکلات این مردم و نظام، دستی رو به آسمان داشت و دائم در حال دعا بود و زمانی که می شنید مردم مشکل دارند دائم مشغول دعا بود و دغدغه مشکلات مردم را داشت .

وی اضافه کرد: این نوع شخصیت سازی و سبک زندگی ثمره حوزه های علمیه است، لذا این سبک الگوسازی و شخصیت سازی باید ادامه پیدا کند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha