چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: متأسفانه علی رغم همه زحماتی که کشیده شده است، تاکنون ده درصد از اهداف سند پیاده شده است که یک نوع بی انگیزگی و عدم پشتیبانی موجب این اتفاق است. کار تربیتی و فرهنگی هزینه دارد و باید همه پای کار باشند و هزینه کنند چرا که سرمایه گذاری مطمئن برای آینده نظام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، طی سخنانی در همایش مبلغان و آیین افتتاح مدارس طرح امین استان قم، اظهار کرد: امر تربیت امروز در مدارس با نقش آفرینی مدیر، مربی و روحانی فعال در این عرصه به خود رنگ تازه ای گرفته است و باید این شیوه با محوریت مدیر مدرسه انسجام و ساماندهی بیشتری به خود بگیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: اگر بخواهیم در علوم انسانی دو علم یا دو موضوع مهم، ظریف و اساسی را معرفی کرد می توان به علم مدیریت و تربیت اشاره کرد که کارهای زیاد و پیچیده ای در این عرصه صورت گرفته است و آنچه امروز از مدارس انتظار می رود شکل گیری هسته مدیریت تربیتی است که باید شکل بگیرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: با شکل گیری هسته مدیریت تربیتی در مدارس با محوریت مدیر مدرسه، معاون پرورشی، مبلغ طرح امین و سایر عوامل، می تواند نقش ارزشمند و اثرگذاری را در میان دانش آموزان ایفا کند.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: امروز حوزه و آموزش و پرورش با همبستگی به دنبال ارتقای نقش مدیریت تربیتی در جامعه هستند و اگر این اتفاق مهم در مسیر درست خودش حرکت کند بدون تردید نگرش جدیدی در آینده نظام و انقلاب بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رقم خواهد خورد.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است که تمام دستگاه‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی باید در سیاست ها و برنامه های خود پیوست آموزش و پرورشی داشته باشند، البته مطالبات زیادی از آموزش و پرورش است که جای خود، اما قبل از آن باید سازمان ها، نهادها، ارگان ها و دستگاه‌های دولتی  و خصوصی برای پیشبرد، اهداف و سیاست های آموزش و پرورش هر کدام اقدامی علمی را با ارائه یک پیوست آموزش و پرورشی ارائه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هرچقدر برای آموزش و پرورش کار و هزینه کنیم جای دوری نرفته و سرمایه گذاری است. هر سازمان و نهاد باید سهم خود را نسبت به آموزش و پرورش بپردازد، حتی حوزه علمیه. ما در این مسیر هر چه داریم و بضاعت ما است در خدمت آموزش و پرورش است و بدانید حوزه، دانشگاه و آموزش  وپرورش ارکان مهم علمی و دانشی این نظام اند که نقش آموزش و پرورش محوری و بنیادین است.

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: ان شاءالله در تدوین برنامه نگاه ویژه تری به این امر خواهیم داشت و رسالت سایر سازمان ها و نهادها را نسبت به آموزش و پرورش تبیین خواهیم کرد.

آیت الله اعرافی در پایان به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: متاسفانه علی رغم همه زحماتی که کشیده شده است، تاکنون ده درصد از اهداف سند پیاده شده است که یک نوع بی انگیزگی و عدم پشتیبانی موجب این اتفاق است. کار تربیتی و فرهنگی هزینه دارد و باید همه پای کار باشند و هزینه کنند چرا که سرمایه گذاری مطمئن برای آینده نظام و انقلاب است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لیلاکریمی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    ماهواره و نت و موبایل خانواده و زندگی من را حداقل و حداقل خانواده خودم و حداقل فامیل خودم پاشوند و ترکوند و به نظرم کل ایران اصالت و ریشه اش را نابود کرد هر چه مانده از فضل خدا و عنایت اهل بیت و معجزه و دعای رهبر است و بعضی خواص واقعا متاسفم و نمیتونم کمک کنم انشالله آمریکا چشم حسودش کور یا روشن بشه یا ایران را نبینه اصلا یا اینقدر خودشو ببینه ایران را ول کنه انگل به جون ایرانی نشه ولمون کنه