پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سازمان ملی استاندارد باید در عرصه داخلی و خارجی به الگوی تراز تبدیل شود.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به این که خوشبختانه سازمان استاندارد توانسته گام‌های بلند و موثری بردارد، اظهار کرد: متأسفانه عقب‌ماندگی‌های زیادی در این عرصه وجود دارد که باید با تلاش روز افزون جبران شود.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد باید در عرصه داخلی و خارجی به الگوی تراز تبدیل شود، عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد می‌تواند به عنوان یکی از دستاوردهای نظام اسلامی به دنیا معرفی شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اصولا جامعه بشری الگوخواه و الگوپذیر است، مطرح کرد: قرآن نیز پیامبر(صلی الله علیه و آله) را به عنوان الگوی تراز انسان و انسانیت معرفی نموده است.

وی با بیان این که باید در مسیر ارائه الگوی موفق حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: گرایش به الگو در میان مردم از گرایش به فعالیت‌های تبلیغاتی بیش‌تر است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که خداوند متعال در قرآن کریم نیز الگوهای موفق را معرفی کرده است، تصریح کرد: الگوهای موفق می‌توانند اعتبار و اعتماد ساز برای یک کشور و جامعه باشند.

وی با بیان این که استاندارد در میان جامعه اعتمادسازی می‌کند، یادآور شد: سازمان ملی استاندارد باید با افزایش نظارت‌ها، کیفیت کالاها را ارتقاء داده و در مسیر تبلیغ کالاهای ملی گام بردارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که سازمان ملی استاندارد از ظرفیت رسانه‌ها بیش‌تر استفاده کند، بیان کرد: باید از ظرفیت تبلیغاتی رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما برای معرفی کالاهای با کیفیت تولید ملی استفاده شود.

وی با اشاره به این که کالاهای با کیفیت می‌تواند معرفی‌گر سازمان ملی استاندارد باشد، ابراز کرد: سازمان ملی استاندارد باید در راستای ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی نظارت‌های خود را افزایش داده و با جدیت برخورد کند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که دولت، بخش خصوصی و مردم جامعه به سازمان استاندارد نگاه می‌کنند، تاکید کرد: این اتفاق موجب می‌شود تا مسئولیت سازمان ملی استاندارد بسیار سنگین شود.

وی با اشاره به این که برند حلال در کشورهای بسیاری طرفدار دارد، اظهار کرد: در برخی کشورها حتی افرادی که مسلمان نیستند به برند حلال اعتماد بیش‌تری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha