دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روح الله رفعتی پور

حوزه/ استاد دانشگاه امیرالمومنین(ع) در بیان جنگ‌های هیبریدی یا تکمیلی که امروزه کشور با آن مواجه است، گفت: جنگ‌های تکمیلی شامل جنگ‌های دیپلماسی، اقتصادی، اطلاعاتی، سایبری، نظامی، سیاسی، نامنظم و جنگ شناختی یا ادراکی می‌باشد که همه‌ی این هشت جنگ امروزه علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، روح الله رفعتی پور، استاد دانشگاه امیر المؤمنین (ع) اصفهان، صبح امروز در نشست سیاسی با محوریت مسائل روز و اغتشاشات اخیر، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان، با اشاره به اغتشاشات انجام شده پس از فوت مرحومه مهسا امینی گفت: فوت خانم مهسا امینی و هجمه هایی که پس از آن به نیروی انتظامی، به ویژه گشت ارشاد وارد شد، یک تاکتیک سیاسی پیچیده و برنامه ریزی شده توسط دشمن بود. ‌ بر این اساس برای دفع و خنثی نمودن این تاکتیک باید از قاعده تناسب استفاده کنیم، منظور از قاعده تناسب آن است که باید متناسب با شدت و نوع حمله دفاع نماییم که این عملیات را بازدارندگی می نامند؛ به عبارت دیگر یعنی اگر طرف خصم ضربه ی اول را بزند باید طرف مقابل ضربه ای سنگین تر و مخرب تر وارد نماید تا جبهه ی حمله کننده نتواند ضربات بعدی را ایجاد نماید مگر اینکه ضربه اول آنچنان پر قدرت باشد که طرف مقابل نتواند ضربه متقابل را وارد نماید. در اغتشاشات اخیر هم باید به هوش باشیم و دقت کنیم که چگونه می‌توانیم ضربه‌ی محکم‌تری بر پیکره‌ی دشمن نظام اسلامی وارد نماییم تا نقشه‌های شوم آن خنثی گردد.

استاد دانشگاه امیرالمومنین علیه السلام در بیان جنگ‌های هیبریدی یا تکمیلی که امروزه با آن مواجه هستیم، اظهار کرد: جنگ‌های تکمیلی شامل جنگ‌های دیپلماسی، اقتصادی، اطلاعاتی، سایبری، نظامی، سیاسی، نامنظم و در پایان، جنگ شناختی یا ادراکی می‌باشد که همه‌ی این هشت جنگ امروزه علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌شود و خطرناکترین آن جنگ شناختی و یا ادراکی است.

وی در ادامه افزود: هدف از جنگ شناختی درگیر نمودن افکار عمومی و سپس تغییر نوع نگاه ها نسبت به موضوعی خاص است. به عبارت دیگر مقصود از این جنگ، مدیریت اذهان است که به آن «جنگ روایت‌ها» نیز گفته می‌شود؛ در این نبرد اگر چارچوب اصلی یک ماجرا تئوریزه شود دیگر نمی‌شود آن را تغییر داد حتی اگر آن روایت حقیقت نداشته باشد، زیرا روایتگری از یک رویداد واقعی تصحیح پذیر و قابل صدق و کذب است، اما در مورد ماجراسازی‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌شود تطبیق صدق و کذب بر آن بسیار دشوار خواهد بود.

استاد دانشگاه امیرالمومنین علیه السلام در تبیین هجمه ی اخیر دشمنان به مسئله عفاف و حجاب، خاطر نشان کرد: فوت خانم مهسا امینی اسم رمز دشمنان برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور بود. این روش دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام است که از هر آب گل آلودی سوء استفاده می‌کنند تا به خیال باطل خود، نظام جمهوری اسلامی ایران را براندازی نمایند. اهریمنان در این پروژه‌ی شوم با هجوم بر عفت و حیاء همچون گذشته چهره‌ی پلید خود را نشان دادند و امنیت کشور را به مخاطره انداختند اما ملت فهیم ایران این بار نیز با سکان‌داری رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی این آتش دشمن را خاموش خواهند کرد و مهره‌های داخلی آن‌ها را به مجازات خود می‌رسانند.

رفعتی پور با اشاره به ردپای بهائیان صهیونیست در اغتشاشات اخیر و اقدامات گسترده‌ی آن‌ها علیه حجاب تشریح کرد: امروزه بهائیت وابسته به رژیم منحوس اسرائیل از تولید پوشاک تا عرضه‌ی مستقیم به مصرف‌کننده را در دست دارد و متاسفانه مشاهده می‌کنیم که وضعیت مد و لباس کشور از لحاظ عرفی و شرعی تا چه اندازه با اعتقادات ما فاصله دارد. سؤال این است که در این هجمه‌ای که دشمن با تمام قوا علیه فرهنگ و مذهب ما انجام می‌دهد ما طلاب علوم دینی به عنوان طلایه‌داران دین اسلام چه کرده ایم؟ ما نمی‌توانیم همیشه دولت و مسئولان را زیر سؤال ببریم و خودمان کاری انجام ندهیم، هر کس به اندازه‌ی وسع خود مسئول است؛ ما اگر مدعی زمینه‌سازی ظهور هستیم نمی شود نسبت به مسامحه و اباحه‌گری در دین بی خیال باشیم بلکه تک تک ما موظف هستیم قبل از آنکه هجمه‌ها همانند یک بیماری کل جامعه را درگیر نماید آن را در نطفه از بین ببریم و در این زمینه تلاشی وافر داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha