جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
1

حوزه/ اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی با راه اندازی غرفه هایی با عنوان، رفیقانه، فردامون و دختران پیشرو در نمایشگاه "مسئله شناسی نوجوانان" شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نمایشگاه "مسئله شناسی نوجوانان" به مدت یک روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۷ شب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دایر است.

۱۵ گروه مختلف که کار نوجوان انجام می‌دهند و یا توسط نوجوانان اداره می شوند یا برای نوجوانان کار می کنند، در این نمایشگاه حضور دارند.

امروز در نمایشگاه عملیات کنشگری صورت می پذیرد که در این فرصت اقداماتی که تاکنون انجام داده اند یا برنامه هایی که در آینده قرار است انجام شود را به نمایش می گذارند و در انتهای نمایشگاه یک میثاق نامه و عهدنامه اجرا می شود که نوجوانان در راستای جهاد تبیین با آرمان‌های انقلاب می بندند تا بتوانند نقش سربازی خود را برای انقلاب ایفا کنند.

همچنین در این مراسم از بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی می شود.

نمایشگاه «مسئله شناسی نوجوانان» برپا شد + عکس

در این نمایشگاه غرفه هایی با عنوان گامی نو حضور دارد که افزایش مهارت مجموعه های نوجوانی است که در بهبود و کیفیت اوقات فراغت نوجوانان است و سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه یک روزه حضور یافتند و یک اتاق فرار جذاب با موضوع شهید بهشتی برپا کرده اند.

غرفه دیگر با عنوان کدومو هست که ارزیابی محصولات رسانه ای برای استفاده بهتر نوجوانان و کودکان است که نوجوانان در غرفه این بازی‌ها را انجام می‌دهند و نظرشان را درباره بازی می گویند و اعضای افتخاری کدومو می شوند.

غرفه دختران حاج قاسم در این نمایشگاه برپا شده که نقش آفرینی دختران در حل مسائل با توجه به زیست بوم فرهنگی را داریم.

نمایشگاه «مسئله شناسی نوجوانان» برپا شد + عکس

غرفه های رفیقانه و فردامون در بخش فردامون بچه ها بازی برنامه ریزی روزانه دارند که طی یک فعالیت شاد یاد می گیرند چگونه وقتهای هدر رفتن را کم کنند و برای رسیدن به موفقیت نامه ریزی درست داشته باشند.

بازی الگوی سوم و بازی و بازی گوله برفی که در مورد مسائل دیگران و خودشان صحبت می کنند، بازی احصای مسائل نوجوان از زبان خود نوجوان، یک شیوه علمی و پژوهشی برای بدست آوردن نیازمندی نوجوانان از زبان خودشان برای ارتقای طرح ها و دوره هایی که نیاز نوجوان را برطرف می کند.

بازی دیگر به چالش کشیدن نوجوانان است که در یک زمان کوتاه ذهنشان نمی تواند درگیر چندساله و حل آن باشد در این عرفه نوجوانان با پیدا کردن نام خود هم زمان با به چالش کشیدن چند مسئله متوجه می شوند باید در مورد یک مسئله تفکر کنند.

نوآوین نیز غرفه های مربوط به پسران است که مربوط به افزایش توانمندی رسانه ای پسران است.

نمایشگاه «مسئله شناسی نوجوانان» برپا شد + عکس

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع نوجوانان حاضر در نمایشگاه گفت: تا زمانی که نوآوری از شما بروز نکند از مسئولان توقع خلاقیت در عرصه نوجوان نداشته باشید.

وی با بیان اینکه این نشست‌ها بناست مجال هم اندیشی و چاره اندیشی برای حضور نوجوانان باشد، اظهار کرد: به نوجوانان قول می دهیم که شما را جدی گرفته ایم و سوابق نشان می دهد هر موقع نوجوان را جدی گرفتیم موفقیت حاصل شده، شما نوجوانان باید در مقام فکر کردن و چاره اندیشی و ایده پردازی مشارکت کنید.

حجت الاسلام و المسلمین قمی عنوان کرد: جای خیلی از مجموعه های خوب اینجا خالی است و برای همه روشن است که اگر هرکس گوشه ای برای خود کار کند نتیجه ای نخواهد داشت. ما متعهدی که توانها را به هم پیوند دهیم تا کار ارزشمند ارائه کنیم.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات در حوزه نوجوان یکی جدی گرفتن ظرفیت‌ها و ارقای آنها مثل مدارس صدرا را در نظر داشتیم. بخش هایی مثل نوآوین و دختران قاسم اینجا حضور دارند.

نمایشگاه «مسئله شناسی نوجوانان» برپا شد + عکس

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در سیاست‌های ابلاغی ۱۴۰۱ به زیر مجموعه ها، اولویت‌هایی در نظر داشتیم که باید چند مورد جدی گرفته شود، از جمله زن، نوجوان و رسانه و فاز سوی با عنوان ایجاد سازمان ملی مد نظر داریم و بنیاد نوجوان یکی از وظایفش ایجاد بانک ایده است که ایده ها در اختیار مسئولان قرار گیرد تا در فضای علمی و فناوری و پیشرفت چه باید کرد و دیگری فراهم کردن محفل برای ابراز نظر نوجوان است. البته باید زودتر به این نقطه می رسیدیم که هفته نوجوان را بهترین فرصت برای به اجرا درآمدن این طرح دانستیم.

وی تصریح کرد: بسنده کردن طرح ها به تهران خطاست اما از تهران شروع شده و طرح ها و برنامه ها به صورت ملی اجرا می شود.

نمایشگاه «مسئله شناسی نوجوانان» برپا شد + عکس

نمایشگاه «مسئله شناسی نوجوانان» برپا شد + عکس

نمایشگاه «مسئله شناسی نوجوانان» برپا شد + عکس

نمایشگاه «مسئله شناسی نوجوانان» برپا شد + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha