شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه پیشگری از طلاق در شهرستان نقده

حوزه/ کارشناس خانواده گفت: یکی از دلائل حضور بی قید و شرط و زیاد در فضای مجازی نبود آرامش در خانواده است و فرد خیال می کند آرامش خود را می تواند در فضای مجازی به دست بیاورد که این امر مقدمات معضلاتی مثل خیانت و... در خانواده ها را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، نعمت قاسمی امروز در کارگاه راهکارهای مقابله با طلاق که در مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته آسیب های طلاق بر روی مردان بیشتر است و بیشتر طلاق ها در ۵ سال اول زندگی رخ می دهد.

وی افزود: متاسفانه برخی ها خیال می کنند طلاق بهرین راهکار است و انسان بعد از طلاق به آزادی می رسد، حال این که اینگونه نیست و بسیاری از مشکلات و معضلات بعد از طلاق اتفاق می افتد.

کارشناس خانواده تصریح کرد: طبق بررسی های انجام گرفته بلوغ فکری و عقلی در سنین بیست و یک به بالا است و برخی والدین متاسفانه فرزندان خود را ملزم می کنند در سنین پایین ازدواج کنند که همین امر یکی از عوامل طلاق است.

وی گفت: نباید حسن مردانگی در آقایان و حس زنانگی در زنان از بین برود و این امر موجب از بین رفتن ثبات در خانواده ها خواهد شد.

قاسمی تأکید کرد: زوجین باید به ظواهر و نوع پوشش های خود دقت کافی داشته باشند و سعی کنند نسبت به هم جذاب باشند و روایت امام علی (ع) که فرمودند؛ هر آن چه را که بر خود می پسندید بر دیگران مقدم دارید، باید در خانواده ها عملیاتی شود.

وی ادامه داد: یکی از دلائل حضور بی قید و شرط و زیاد در فضای مجازی نبود آرامش در خانواده است و فرد خیال می کند آرامش خود را می تواند در فضای مجازی به دست بیاورد که این امر مقدمات معضلاتی مثل خیانت و ... در خانواده ها را فراهم می کند.

کارشناس خانواده افزود: باید تلاش کنیم، عشق، علاقه و محبت را در کانون خانواده ها تقویت کنیم و سعی کنیم ضمن حفظ احترام متقابل، اقتدار مردان و زنان را در محیط خانواده حفظ کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha