جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمدوند   ارشاد

حوزه/ احمدوند با بیان اینکه تفرق در اوضاع فرهنگی امروز بیشترین آسیب و ضربه را می‌زند، گفت: در شرایط امروز، همگرایی و هم افزایی باید مورد توجه جدی باشد و این دوره‌ها از این نظر مورد توجه هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (جمعه، ۲۷ آبان) در اولین دوره آموزشی توانمند سازی مدیریت راهبردی که ویژه مدیران مؤسسات فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در تالار فرهنگ و هنر برگزار شد، با اشاره به لزوم جریان سازی فرهنگی در کشور، عنوان کرد: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در حقیقت فرمانده جهاد تبیین هستند و اگر بخواهیم شخصیتی را به عنوان نماد جهاد تبیین معرفی کنیم، قطعا آن شخصیت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها هستند.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم جهاد تبیین در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: ویژگی جهاد تبیین در وجود حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها هم بارز و متبلور است و شاید این روزها که به نام زن شاهد اتفاقاتی ناگوار هستیم، باید به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها توسل کرد و مدد جست.

احمدوند خاطرنشان کرد: وجود مبارک حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در این شهر هم موجد و موجب چنین برکتی است و معارف اسلامی از این شهر به سراسر جهان صادر می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: در پیامی که رهبر معظم انقلاب برای تسلیت شهدای حادثه شاهچراغ صادر فرمودند عبارتی داشتند که همه باید ید واحده باشیم؛ تفرق در اوضاع فرهنگی امروز بیشترین آسیب و ضربه را می‌زند و در شرایط امروز، همگرایی و هم افزایی باید مورد توجه جدی باشد و این دوره‌ها از این نظر مورد توجه هستند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی قطعا کوتاهی‌هایی داشتند و دارند، اما امروز ما باید درکنار هم باشیم و به پشتوانه انقلاب اسلامی این مسیر پیش رو را طی کنیم.

هاشمی یادآور شد: امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد در اختیار شما است که قطعا کافی نیست و گاهی نظام اداری هم پاسخگو نیست و فقط حمایت‌گر، تسهیل گر و پشتیبان در عرصه‌های فرهنگی است و تلاش دولت این است که تا حد امکان، مشکلات را رفع کند.

وی با اشاره به لزوم تشکیل هیئت علمی و اجرایی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اظهار امیدواری کرد به زودی شاهد فعالیت‌های فرهنگی اثرگذارتری در جامعه باشیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:لزوم ایده‌پردازی، مخاطب‌گزینی و مخاطب‌شناسی در فعالیت‌های فرهنگی

هاشمی با اشاره به لزوم ایده‌پردازی، مخاطب‌گزینی و مخاطب‌شناسی در فعالیت‌های فرهنگی، گفت: مسئله، ایده‌پردازی است، انقلاب اسلامی پر از سوژه‌های ناب فرهنگی است که ما باید این سوژه‌ها را به ایده تبدیل کرده و فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha