پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کتاب الکترونیک

حوزه/ کتاب الکترونیک پاسخ‌های کوتاه و مستدل به شبهات فیلترینگ به همت جمعی از کارشناسان فضای مجازی تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب الکترونیک پاسخ‌های کوتاه و مستدل به شبهات فیلترینگ به همت جمعی از کارشناسان فضای مجازی تدوین شده است.

بر اساس این گزارش: بخشی از عقب‌ماندگی و وابستگی فضای مجازی ایران، نشأت‌گرفته از ابهامات و پرسش‌هایی است که نه‌تنها ذهن عامه مردم، بلکه ذهن نخبگان و تصمیم‌گیران را به خود مشغول کرده است. این شبهات مانند سدی در برابر کسب مؤلفه‌های قدرت در عرصه فضای مجازی عمل می‌کنند.

از مباحث و مسائل مهم ‌درباره فضای مجازی، موضوع مسدودسازی و فیلترینگ است. سوالات و شبهات درباره فیلتر برخی امکانات فضای مجازی، با توجه به شرایط خاصی که در نتیجه اغتشاشات اخیر در ایران شکل گرفت و دو سکوی مهم خارجی (اینستاگرام و واتساپ) مسدود گردید، گسترش یافت و با برخی پرسش‌های موردی و مصداقی ناظر به شرایط ایجادشده همراه گردید.

در چنین شرایطی، بررسی شبهات کلی و موردی در زمینه فیلترینگ ضرورت و اولویت پیدا کرد و کتابچه "فیلترینگ؛ پرسش‌ها و پاسخها" در پاسخ به این نیاز، توسط برخی کارشناسان فضای مجازی و محققان این حوزه تدوین شد و در فضای مجازی انتشار می‌یابد.

دریافت نسخه PDF

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسئله محور CA ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 1
    سلام کارشناسان عزیز! کار ما با شما ناشناخته نیست! شما فعالیت محور مقاومت را درخواست کردید! ما سالهاست که شما را داریم یاری میکنیم! ما در جایی زندگی میکنیم که تحریم نشدیم ولی مثل شما در ایران نمیخواهیم از محصولات نا أمن و نا پاک دشمن و غرب استفاده و حمایت بکنیم! یعنی ما هم آنها را تحریم میکنیم! فقط ایران ما را تحریم نکند! آیا ارتباطی میان ما و شهدا و امام این زمان وجود دارد؟ خط ارتباط با امام و شهدا همیشه بر قرار است و مستقیم! حاج قاسم گفت « والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه دلی و قلبی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را در دست گرفته. در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه است». سید علی گفت: « فلسطین مهمترین محور وحدت جهان اسلام است». ما با شهدا هر روز دعا میکنیم شرکتها و پیامرسانهای دشمن نابود بشوند. اگر خود ما برای آنها کار بکنیم و تشویق و تبلیغ محصول آنها را بکنیم که نمیتوانیم دعای نابودی بکنیم. برای مثال: نستله. نام شركت نستله به دليل ارتباط وثيق اقتصادي با رژيم صهيونيستي، در ليست معتبر‌ترين نهادهاي بين‌المللي تحريم اسرائيل موجود است و تاكنون در نقاط مختلف جهان اين شركت توسط گروه‌هاي مختلف مسلمان و غيرمسلمان، به دليل كمك به رژيم صهيونيستي تحريم شده است. ما در خارج ایران نستله را تحریم کردیم، شما هم در داخل ایران این کار را بکنید. شرکت آب معدنی دماوند نگاهی به افتخارات شرکت دنون میکند. شرکت آب معدنی دماوند شهید نگاهی به افتخارات فخر ایران ما با فخری زاده میکند. ما به واکسن فخرا اعتماد داریم! ما به رهبرمان اعتماد داریم! اگر ایران ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی را به کشور ممنوع کرد، ما ورود این واکسنها را به خون خود ممنوع کردیم! تو محسنی و خون علی در رگت روان | زین رو سکوت کرده‌ای و زیستی نهان | ما عشق را به حادثه پیوند می‌دهیم | ما خون تازه‌ای به دماوند می‌دهیم! «اگر انسان طرفة العینی از مبدأ منقطع شود، شیطان او را به خود جلب می‌کند. به خدا پناه می‌بریم از اینکه فریب بخوریم و ندانیم که آب خورده‌ایم یا زهر؛ زیرا کسی که می‌خواهد انسان را فریب دهد، اول آب می‌دهد، بعد حلوا می‌دهد، بعد چیز دیگر، و خودش هم مقداری می‌خورد و در دهان می‌گذارد به‌طوری که وانمود می‌کند، مابقی مسموم نیست و بدین ترتیب هیچ منشأ شکی باقی نمی‌گذارد (در محضر بهجت، ج۲، ص۱۹۵)».
  • سامانه مهاجرت CA ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 1
    شما فعالیت محور مقاومت را درخواست کردید! ما سالهاست که شما را داریم یاری میکنیم! در طراحی سامانه مهاجرت (صفحه ۴۲ کتابچه)! باید هجرت کرد! حاج‌ قاسم گفت: «اولین پایه ی رسیدن به مقام شهید و به مقام شهادت، مسئله هجرت است. هجرت از خود، مقامات خود، مال خود، مکان خود، دلبستگی‌های خود، زیبایی‌های خود. شهدا، این هجرت را در همه‌ی ابعادش در حد کمال انجام دادند. باید هجرت کرد! فَآمَنَ لَهُ لُوطٌ ۘ وَقَالَ إِنِّي مُهَاجِرٌ إِلَىٰ رَبِّي ۖ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ. الی الله... الی الله | اجت کل هویه، صابئیه والمسیحیین | نشوف الطوائف، بالمواقف، تعشگ حسین | تره الازدیه والسنه... مشی لحسین تتعنه | تشوف بکربله الجنه یسید الجنه | یمجنن بنی آدم... حسین موحد العالم | جف للذله ما سالم الک نتعنه | دیانات، تزورک دیانات... کرامات، شافت کرامات. تمام آیین‌ها تو را زیارت می‌کنند ... صائبی تا مسیحی، ایزدی‌ها و سنی‌ها... آری آن‌ها کرامت‌های تو را دیدند! خیلی ها امام و سلیمانی ها را نمیبینند. امام میگوید غضوا أبصاركم ترون العجائب! ما با پیام سان های دشمن کار تبیین را نمیکنیم که ما را حذف کنند یا قربانی نظرات نا مناسب/توهین آمیز آنها بشویم. مثل آنهایی که از هشتگ سلام فرمانده استفاده میکنند برای توهین. ما دلمان نمیخواهد چشم و گوش ما درمعرض آگهی/کامنت/پست نا پاک و حرام گذاشته بشود. ما نه می خواهیم از پیام رسانهای دشمن استفاده بکنیم، و نه می توانیم از خیلی پیام رسان های ایرانی استفاده بکنیم بدون تلفن همراه ایرانی. حتی خیرات هم در ایران نمی توانیم بکنیم. پیام رسان پیامبر اسلام چه و که خواهد بود؟ مجبور شدیم خودمون بشویم پیام رسان پیام و تبیین بکنیم! دستهای پنهان دشمن در گوشیمون گوشمون را سنگین میکند! پیام رسانهای دشمن گوشمون را سنگین میکند! همنشینی با مردم، معلم و استاد های مریض، جاهل و منحرف (چه بخواهد در ایران باشد، یا در خارج ایران یا در فضا باشد) سند بیست سی را در امروز بیست بیست و دو وارد ذهن، روح و فکر میکند. اکثر مردم به نحوی غرب زده هستند... به نحوی بت و گوساله پرستند و تحت تاثیر تبلیغات نادرست. پیام رسانهای دشمن هم نا أمن هستند، هم نا پاک و هم استفاده از آنها به بهای خون یک کودک فلسطینی تمام می شود. ارزش که و کدام بیشتر است - کسب و کارها در اینستاگرام یا آرمان و آرشام و اولیا الله؟
  • منم محمد دعدس CA ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 2
    چطوری میتوانیم بدون تلفن ایرانی صاحب ایمیل و پیام رسان ایرانی بشویم؟ چطوری میتواند یک فلسطینی صاحب ایمیل و پیام رسان و ... ایرانی/امامی بشود و از هر چه آمریکایی و اسرائیلی بی نیاز بشود؟ خدایا؛ مرا به وسیله حلالت از حرام خویش بی‌نیاز کن، و با فضل و بخشش خودت، از هر چه غیر خودت بی‌نیاز ساز. أَغنِنی بِحَلالِکَ عَنِ حَرامِکَ، وَ بِفَضلِکَ عَمَّن سِواک. در مستند برنامه ثریا «هفت دقیقه تا تل آویو»، دکتر بیژن پیروز میپرسد: «ما ایجا اگر رسانه ای هستید سوال میپرسیم... اسم چهار تا فلسطینی را که در جنگ اخیر شهید شدند بگویید.» کتاب محمد دعدس فلسطینی را خواندید؟ رفیق شهیدم! ای مرد غیور، رو منم حساب کن | واسه ی ظهور رو منم حساب کن | اصلا همه جور رو منم حساب کن | منم یه آرشامم | منم علی اصغر | مثل محمد رضا، مثل محمد دعدس | مدافع این سنگر | مثل حسین فهمیده، فدایی رهبر! ای رفیق شهیدم! بهشت رو تو چشم تو دیدم! دفتری که عکس تو رو داشت خریدم ! کتابی که عکس تو رو داشت خریدم! هفت دقیقه تا تل آویو و ۳ دقیقه در قیامت! داستان ۳ دقیقه در قیامت را دیدید/شنیدید؟ داستان قرآن با قاسم در قدس و قیامت چطور؟ قیامت بعضی از ما با شهادت قاسم شروع شد! مگر نشنیدید رهبر در دیدار با مردم قم چه گفت؟ حاج قاسم سلیمانی با شهادتش قیامتی به پا کرد! سنصلي في القدس ان شاء الله! با قاسم! با شما! إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا وَنَرَاهُ قَرِيبًا. در کتاب پدر معنوی حزب‌الله لبنان، خاطرات و تحلیل‌های سیدحسن نصرالله درباره‌ی آیت الله بهجت را می‌خوانید. در کتاب خانواده ی معنوی حزب‌الله عالم، خاطرات و تحلیل‌های ما را درباره‌ی پدران، مادران و فرزندان قهرمان ما را می‌خوانید! ترجمه به زبان ولایت و رایگان! مگر حرز خریدنیه؟!؟ يَا حِرْزَ مَنْ لَاحِرْزَ لَهُ! بِسْمِ اللَّهِ كَلِمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ وَ مَقَالَةِ الْمُتَحَرِّزِينَ وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ تَعَالَى مِنْ جَوْرِ الْجَائِرِينَ وَ كَيْدِ الْحَاسِدِينَ وَ بَغْيِ الظَّالِمِينَ.
  • علی بهاری IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    بدی فیلترینگ شبهه است؟ الله اکبر