جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اولین نشست ستاد بحران حوزوی استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر این که حوزه خود را موظف می‌داند که در خدمت مردم باشد، بر تقویت علمی طلبه‌های جهادگر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور در نشست ستاد حوزوی مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حوزه خود را موظف می‌داند که در خدمت مردم باشد.

وی با اشاره به نحوه شکل گیری ستاد حوزوی حوادث غیر مترقبه، افزود: خود طلبه‌ها آغاز کننده این برنامه بودند. در حوادث سیل و زلزله‌هایی که در کشور رخ داد طلاب به صورت خودجوش به کمک مردم رفتند و خواستار این شدند که حوزه کارهای آنها را مدیریت کند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: طبق آماری که داریم بیش از هزار گروه جهادی حوزوی وجود دارد که در سطح کشور در حوادث به کمک مردم می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری با اشاره به اینکه در آغاز کار ستاد حوزوی حوادث مترقبه توسط مدیریت حوزه علمیه شکل نگرفت، خاطر نشان کرد: این ستاد توسط شورای نهادهای حوزوی تشکیل شده و مجموعه های حوزوی، حوزه خواهران، برادران، جامعه‌الزهرا، سازمان تبلیغات و ... در آن عضو هستند و در واقع این ستاد زیر مجموعه شورای عالی نهادهای حوزوی شکل گرفته‌ و دبیر ستاد را نیز همین شورا برای دو سال منصوب می‌کند.

وی بیان کرد: در ستادهای استانی غیر از اعضای شورای نهادهای حوزوی مجموعه‌های دیگری که در ستاد بحران مسئولیت رسمی دارند، حضور دارند تا بتوانند با تعامل هم کاری درست انجام دهند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه چند نکته برای دورانی که بحران نیست ادامه داد: در زمانی که حادثه‌ای نیست پیگیر باشیم تا در مواقع بحران به خوبی عمل‌کنیم و گروه‌های جهادی را به صورت آماده نگه‌ داریم. در هیچ استانی تاکنون پیش نیامده است که نیروهای جهادی همان استان در بحران‌ها کافی نباشند.

وی بیان کرد: نکته دیگر بحث آموزش گروه‌های جهادی‌ است که باید آموزش‌های لازم را ببیند و در کنار این آموزش‌ها باید احکام دینی را نیز به خوبی دریافت کنیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور به تقویت علمی طلبه‌های جهادگر اشاره کرد و گفت: برخی افراد برخلاف تصوراتشان فکر می‌کنند طلبه‌ای که کلنگ به دست می‌گیر و در فعالیت های جهادی مشارکت دارد به خوبی درس نمی‌خواند اما این موضوع کاملا برعکس است بلکه طلاب جهادی مسئول‌ترند و با درک بهتری به همنوع خود کمک می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری در ادامه عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مسئولی را منصوب کنیم باید بدانیم طلبه‌ای که بدون چشم‌داشت فعالیت جهادی دارد و از جان خود می‌گذرد برای این منصب بهتر است، پس باید طلاب جهادی را به خوبی آموزش داد و آنها را از نظر علمی تقویت کرد.

وی به پیوست فرهنگ جهادی اشاره کرد و گفت: پیوست فرهنگ جهادی باید در همه نهادها اتفاق بیفتد. تولید برنامه‌های فرهنگی، سرود و ... وجود دارد که همه این کارها در آرامش امکان‌پذیر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری در پایان به تجربه نگاری جهادگران اشاره کرد و گفت: دوستان حوزوی که در گروه‌های جهادی حضور دارند تجربیات خود را در اختیار دیگر گروه ها و جهادگران قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha