پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: مدیران در راستای مشارکت در سیاستگذاری و اداره راهبردی اقدامات، باید صاحب اختیارات با حس مسئولیت باشند و تا آنجا که امکان پذیر است، ستاد، کار پشتیبانی، سیاستگذاری، نظارت و راهبری را دنبال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین خیاط در نشستی با مدیران مدارس علمیه مشهد در مدرسه علمیه عالی نواب، با اشاره به اینکه دغدغه آنها را درک می کند، گفت: تلاش می کنیم نظرات مدیران به صورت ماموریت محور و برنامه ریزی شده در موضوعات و عناوین خاص به طور جد پیگیری و با قوت، دنبال شود.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری در پذیرش حوزه علمیه خراسان هم در ابعاد کمّی و هم کیفی، عنوان کرد: پذیرش به عنوان اولویت مهم در این دوره با جدیت و اهتمام دنبال می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که تلاش می شود طلاب در مدارس، حس هویت و مفید بودن داشته و خود را صاحب نقش در آینده حوزه بدانند، تاکید کرد: تقویت مدارس پیش حوزوی، در قالب نشست های تخصصی با ارائه راهکارهای سازنده مدیران مدارس، می تواند نسبت به پذیرش و جذب کمی و کیفی مطلوب طلاب در سال های آینده کمک موثری داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط با تأکید بر این که ارتباط حوزه با آموزش و پرورش و شرکت سازنده طلاب در بدنه نظام آموزشی کشور به عنوان یک رکن مهم ضرورت دارد، گفت: حضور طلاب اثرگذار و مبرز حوزه علمیه خراسان در عرصه نظام آموزش و پرورش و ارگان های فرهنگی به صورت ساختارمند، نیازمند برنامه ریزی است.

وی با اشاره به اهتمام خود نسبت به مسئله معیشت طلاب به عنوان دغدغه اصلی، ابراز امیدواری کرد: حوزه علمیه خراسان با بهره وری منابع و برنامه ریزی های ساختارمند، به تامین دغدغه و رفع مشکلات معیشت طلاب کمک کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت پذیرفته در دوره های گذشته، که فعالیت های شایسته و مثال زدنی در باب نظام های جامع، هیئت های اندیشه ورز و همه ارکان حوزه در همه سطوح پیگیری و دنبال شده است، عنوان کرد: حوزه علمیه خراسان منطبق بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام های بلندی را برداشته اما همه این تلاش ها نیازمند تدوین برنامه راهبردی اجرایی مدون در برش های یکساله ۳ ساله و ۵ ساله است تا عملکرد ارزشمند حوزه در همه سطوح قابل ارزیابی در راه پیشرفت و ارتقا این نهاد کهن باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط ادامه داد: حتما در زمینه اجرا باید مدیران نیز حضور و مشارکت داشته باشند چراکه اشتراک موضوعات و اسناد با مدیران مدارس و احصاء آرا و نظرات آنان، سبب می شود تا پس از ابلاغ نیز کار، با قوت اجرا شود.

وی با بیان این که مشارکت ها باید واقعی، نقش آفرین و اثرگذار باشند همانطور که مدیران مدارس، اندیشمند و اهل دیدگاه های ارزنده در مسائل راهبردی هستند، بیان کرد: مدیران در راستای مشارکت در سیاستگذاری و اداره راهبردی اقدامات، باید صاحب اختیارات با حس مسئولیت باشند و تا آنجا که امکان پذیر باشد، ستاد، کار پشتیبانی، سیاستگذاری، نظارت و راهبری را دنبال کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر بازدید از مدارس در دوره مدیریت جدید، بیان کرد: قطعا این بازدیدها برکات زیادی در نوع کار خواهد داشت و ضمن کمک به ارتقاء نگرش، بینش و عملکرد در سیاستگذاری ها، روحیه طلاب و مدیران را تقویت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط همچنین ضمن تاکید بر مسئله تقویت مراکز تخصصی حوزه علمیه خراسان به صورت متناسب و راهبردی، بیان کرد: در راه تداوم رشته های تخصصی و اعطای مجوز، باید زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری کار سنجیده شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از ارائه راهکارها و طرح دغدغه مندی ها، نسبت به حضور و حمایت همه جانبه و مسئولانه مدیران در راستای فعالیت حوزه علمیه خراسان ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha