شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: جوانانی که در پایگاه بسیج ساخته شده‌اند در فضای مجازی کمتر آسیب دیدند، اما کسانی که از این مکان‌ها دور بوده‌اند آسیب‌های بسیاری دیده‌اند و اصلاح ذهن آن‌ها بسیار مشکل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام روز گذشته در دیدار با اصحاب رسانه با بیان اینکه بسیج واقعاً از مسائل مهم نظام اسلامی محسوب می‌شود، اظهار داشت: بسیج واقعاً یکی از یادگارهای متین و ارزشمند امام راحل است، در دوران انقلاب ارزش‌های ویژه‌ای مطرح هستند که بسیج یکی از آن‌ها است و نه تنها به عنوان یادگاری حضرت امام(ره)، بلکه باید به عنوان یک اثر که با حکمت و ضرورت‌ها ثبت شده مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیج یک تشکل صرف نیست، ادامه داد: بسیج یک عرصه جوشیده از متن مردم است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، بسیج را از کوچه و خیابان‌های کشور شکل داد و بسیج شکل گرفت تا همه مردم به آن بپیوند تا انقلاب حمایت شود تا جمهوری که یک رکن حرکت است خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه بسیج یعنی حضور تمام عیار مردم در همه صحنه‌ها، افزود: اگر انقلاب باید راه خود را ادامه دهد، لازمه آن بسیج است و بدون بسیج این مهم محقق نمی‌شود، بنابراین باید هرچه بیشتر به بسیج دقت و این درخت تنومند تقویت شود و ریشه آن در جامعه گسترده شود.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: این موارد با شعار انجام نمی‌شود، کار تشکیلاتی و سازماندهی لازم دارد و باید ذهن مردم آماده شود که ذهنیت‌سازی نسبت بسیج و ضرورت‌سازی بسیج مهمترین امر در این زمینه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام توضیح داد: بسیج به هیچکس تعلق ندارد، بلکه به آحاد جامعه متعلق است و به معنای واقعی مردمی و یک رکن اصلی در کنار اسلام می‌باشد که این باید مورد توجه قرار داد و می‌طلبد پایگاه‌های بسیج را تقویت و معرفی کرد.

مطالبه‌گر کاستی‌های بسیج باشید

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: متأسفانه روحیه مطالبه‌گری در خصوص جایگاه بسیج و نیازمندی‌های آن مورد غفلت قرار گرفته که می‌طلبد کاستی‌های بسیج، پایگاه‌ها و بسیجیان را بشناسیم و آن‌ها را مطالبه کنیم.

وی افزود: البته گاهی نسبت به بسیج کم لطفی شده و خواستند فکر و تصمیمات بسیج در کارشان دخالت داده نشود که این نگاه‌ها آسیب‌زده است و باید جبران شود و اجازه ندهیم بسیج از جایگاه خود ریزش کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه بسیج مدام باید رویش داشته باشد، اظهار داشت: جوانان مشکلات عمده‌ای دارند که یکی از این مشکلات فاصله گرفتن از پایگاه‌های بسیج و گرفتار شدن در دام دشمن است.

جوانان ساخته شده در پایگاه‌های بسیج کمتر در فضای مجازی آسیب دیده‌اند

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: جوانانی که در پایگاه بسیج ساخته شده‌اند در فضای مجازی کمتر آسیب دیدند، اما کسانی که از این مکان‌ها دور بوده‌اند آسیب‌های بسیاری دیده‌اندو اصلاح ذهن آن‌ها بسیار مشکل است، پس باید به بسیج به عنوان یک فرصت نگاه کرد و برای رشد و آلایندگی این درخت ارزشمند در جامعه بکوشیم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: اگر انتقادها و گلایه‌هایی به این مجموعه دارید آن‌ها را بنویسید، البته مطالبات باید همراه با ادبیات خاص خود باشد، تضعیف‌کننده و شکننده نباشد، دافعه نداشته باشد و دلسوزانه و همراه با نصیحت و خیرخواهی باشد.

وی بیان کرد: از مطالبات ناامید نشوید، ممکن است با اولین متن مشکل حل نشود اما بالاخره اثرگذار خواهد بود.

رسانه‌ها امید را به جامعه تزریق کنند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بیان داشت: به هیچ عنوان در فضای کنونی منفعل نباشد و اجازه انفعال به جامعه ندهید، ما واقعاً قوی و توانمند هستیم و رسانه‌ها مدام باید امید و نشاط را به جامعه تزریق کنند، البته نه نشاط کاذب بلکه نشاط همراه با توانمندی و دارایی‌ها زیرا هر روز نوآوری و اختراعات تازه‌ای در کشور داریم که همین شرایط می‌تواند امید را به جامعه القا کند.

امام جمعه شهرکرد توضیح داد: دشمن می‌خواهد مردم را ناامید کند و ما باید بر خلاف دشمن با توجه به ارزش‌هایمان جامعه را امیدوار کنیم و عاملی برای حرکت جامعه باشیم.

وی افزود: هر چند به شیوه برخورد با اغتشاشات انتقاد داریم، اما بنده اعتقاد دارم که نظام بهترین شیوه را در پیش گرفته، شیوه‌ای که آرام آرام صف‌ها جدا شود و آن‌هایی که فریب خوردند و آسیب دیده‌اند برگردند و دست اغتشاشگران واقعی و وابستگان به غرب رو شود و مردم این افراد را بشناسند.

وی گفت: ممکن است این امر زمانبر باشد و در آینده با فتنه‌های دیگری نیز مواجه شویم، اما بهترین راه همین است زیرا که بدون اینکه جامعه را امنیتی کنیم، فضا اداره شده است.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha