جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: اخلاقیات در جامعه می‌تواند بسیاری از کج اندیشی‌ها و کج‌روی‌ها را اصلاح کند و به نوعی بدی‌ها را به خوبی تبدیل کند که این همان امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در درس اخلاق طلاب شهرستان بانه، اظهار داشت: همه انسان‌ها در قبال همدیگر مسئول هستند و کسی نمی‌تواند منکر این امر شود.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: انسان آفریده‌ای است که روحیه آن اجتماعی و عزلت و تنهایی را هرگز نمی‌تواند تحمل کند، پس چه بهتر که این هم نشینی با هم نوع، همراه با معنویات و اخلاقیات باشد.

وی با اشاره به اینکه در عصر کنونی، اخلاق قربانی خواسته‌های مادی انسان شده است، تأکید کرد: با وجود اینکه فطرت انسانی به سمت خوبی‌ها کشش دارد، ولی بازهم می‌بینیم که دل مشغولیات زندگی امروز، روز به روز بشر را از معنویت و اخلاق دور می‌کند تا جایی که انسان را به پایین‌ترین و پست‌ترین مراحل می‌رساند.

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: جایگاه انسان همانجایی است که خداوند او را اشرف مخلوقات معرفی می‌کند، لذا نباید اجازه دهیم که هوای نفس ما را از این مهم دور کند و خدایی ناکرده در مقامی قرار بگیریم که شأن انسانیت خود را به پایین‌ترین درجات تنزل ببخشیم.

وی افزود: از سوی دیگر رشد اخلاقیات در جامعه می‌تواند بسیاری از کج اندیشی‌ها و کج روی‌ها را اصلاح کند و به نوعی بدی‌ها را به خوبی تبدیل کند که این همان امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: نباید اجازه دهیم فرزندان ما در عصر فضای مجازی، فکر و اندیشه شان در فضایی غیرواقعی سیر کند، زیرا این فضا در صورت عدم مدیریت درست، اخلاق و معنویت را از انسان دور می‌کند و می‌تواند زمینه‌ای برای به وجود آمدن بدی‌ها در جامعه شود.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی در جایگاهی که حضور دارد، وظایف مشخصی بر عهده دارد که باید آن را به نحو احسن انجام دهد تا به سمت مدینه فاضله حرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha