جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسوی حسب

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر مسایل فرهنگی گفت: امروز یکی از انتظارات جدی از جوانان مؤمن و انقلابی این است که به هیچ وجه از جریان سازی فرهنگی در کشور غافل نشوند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر این که ما در عرصه فرهنگ، نیاز به هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق برای انجام کارهای قوی و تأثیرگذار داریم، اظهار داشت: اولویت داشتن بحث کاستن از حجم مشکلات اقتصادی و لزوم پاسخگویی به مردم در این خصوص، نباید مسئولان را از اهمیت فرهنگ غافل نماید، چرا که دغدغه مندی در این باره، لازمه ی حکمرانی صحیح و شایسته است.

وی افزود: از نگاه مقام معظم رهبری، مسأله‌ی فرهنگ، مسأله‌ی اول در نظام اسلامی است، کما این که ایشان در یکی از سخنرانی های خویش تأکید می کنند:"ما فرهنگ را بستر اصلی زندگی انسان می‌دانیم؛ نه فقط بستر اصلی درس خواندن و علم آموختن. فرهنگ هر کشور، بستر اصلی حرکت عمومی آن کشور است. حرکت سیاسی و علمی‌اش هم در بستر فرهنگی است".

این فعال فرهنگی در ادامه با اشاره به لزوم رصد و پایش وضعیت فرهنگی کشور و تلاش در راستای گفتمان سازی و جریان سازی در این خصوص گفت: در دوره های مختلف زمانی، کم توجهی و یا بی توجهی به مساله جریان سازی فرهنگی موجب شده تا کشور دچار خسارت های قابل توجهی شود، به خصوص ناظر به مقوله فرهنگ عمومی که این مساله مشهودتر نیز بوده است.

وی بیان داشت: از این حیث بنده به شدت معتقدم که ما نباید از جریان سازی فرهنگی غافل نشویم و به ویژه جوانان مؤمن و انقلابی باید در این زمینه اهتمام ویژه ای از خود نشان دهند.

حجت الاسلام موسوی حسب افزود: یکی از مسائل بسیار مهم در عرصه فرهنگ عمومی، بحث جریان سازی است به این معنا که مسئولان و مدیران فرهنگی نباید از ایجاد جریان ها و موج های فرهنگی شایسته و بایسته غافل شوند.

وی اضافه کرد: از جمله شاخصه های مهم توفیق در عرصه فرهنگ و فرهنگ سازی، توجه به بُعد زمان و اقتضائات آن است، چنان که ما با نگاهی به کلام نورانی حضرات معصومین(ع) و نیز رهنمودهای حکیمانه امام و رهبری به خوبی متوجه اهمیت و ضرورت این قضیه می شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha