پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مشگدار

رئیس اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: دور جدید جذب و گزینش مبلّغ در سال جاری از بین طلاب خواهر و برادر حوزه های علمیه اصفهان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام هادی مشگدار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بالاترین افتخار یک طلبه این است که مصداق آیه ۳۹ سوره احزا باشد، آنجا که در قرآن آمده است؛ «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَلَتِ اللَّهِ وَ یخْشَوْنَهُ وَ لَا یخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَ کَفَی‏ بِاللَّهِ حَسِیبًا».

وی افزود: تبلیغ یکی از اساسی‌ترین ابزار نشر دین مبین اسلام بوده و امری است که خداوند پیامبران خود را به آن مأمور کرده و در آیات قرآنی به آن اذعان دارد و در زمان ما نیز مبلغان اسلام می توانند با استفاده از ابزار هوشمند و فضای مجازی معارف اسلام را به اقصی نقاط جهان رسانده و در امر تبلیغ دین سهیم باشند.

رئیس اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اذعان کرد: برای دوره جدید جذب و گزینش مبلغ، طلاب برادر باید مدرک سطح۱ و یا گواهی اتمام پایه شش از مرکز مدیریت حوزه علمیه داشته باشند و طلاب خواهر مدرک سطح۲ و یا گواهی اتمام سطح دو از مرکز مدیریت حوزه علمیه داشته باشند.

وی گفت: ثبت نام اینترنتی در سامانه سمتا و دریافت کدکاربری و رمز عبور، شرکت در دوره آموزشی کوتاه مدّت بدو تبلیغ، قبولی در آزمون کتبی دوره، شرکت در آزمون شفاهی(مصاحبه و منبر) و گزینش همراه با ارائه اصل مدارک و تشکیل پرونده فیزیکی، مراحل جذب و گزینش داوطلبان این دوره است.

حجت الاسلام مشگدار تصریح کرد: صاحبان مدارج علمی سطح ۳ و بالاتر، نویسندگان حداقل یک کتاب یا دو مقاله علمی ترویجی و یک مقاله علمی پژوهشی و دارندگان گواهی دوره طرح ادیب از مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در صورت ارائه مدارک مربوطه به اداره اعزام مبلغان از دوره آموزشی معاف می باشند.

وی گفت: اساتید پایه ۴ و بالاتر حوزه علمیه که حداقل دارای سه سال سابقه تدریس باشند، اعضاء هیئت علمی که حداقل سه سال سابقه عضویت هیئت علمی دارند، ائمه جمعه که حداقل سه سال سابقه امامت جمعه دارند و حافظان کل قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز در صورت ارائه مدارک مربوطه از دوره آموزشی و آزمون شفاهی یعنی مصاحبه و منبر معاف هستند.

رئیس اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان گفت: طلاب خواهر و برادر ساکن در استان اصفهان که دارای شرایط می باشند می توانند با مراجعه با نشانی اینترنتیb۲n.ir/۷۷۵۵ ثبت نام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha