جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خدا

حوزه/ از بچه سوال کنید که دخترم؛ چرا این غذا شور است؟ پاسخ می دهد چون داخل این غذا نمک ریخته شده است؛ از او بپرسید، چرا نمک شور است؟ می گوید چون خود نمک شور است. یا سوال کنید چرا غذا چرب است؟ می گوید ...

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی از کارشناسان دینی در یکی از برنامه های خود به سؤال مخاطب پاسخ دادند که متن سؤال و جواب بدین شرح است:

- سؤال

دختر هفت ساله ای دارم که خیلی درباره خدا می پرسه؛ مثلا خدا را کی آفریده؟ اگه کسی نیافریده، چه جوری به وجود اومده؟ من نمی دونم چه جوری پاسخ دهم.

- جواب

پاسخ این است که آیا خود شما این مطالب را بلدید یا نه؟ آیا پاسخ این سوال برای شما به عنوان والدین این فرزند، جا افتاده یا نه؟

اگر جا افتاده باشد و برای خود شما حل شده باشد، می توانید خیلی ساده و روان برای فرزند خود توضیح دهید و با چند مثال، او را روشن کنید.

از بچه سوال کنید که دخترم؛ چرا این غذا شور است؟ پاسخ می دهد چون داخل این غذا نمک ریخته شده است؛ از او بپرسید، چرا نمک شور است؟ می گوید چون خود نمک شور است.

یا سوال کنید چرا غذا چرب است؟ می گوید چون روغن دارد؛ روغن چرا چرب است؟ چون خود روغن چرب است.

در ادامه اینطور برای فرزند توضیح دهید که وجود من و شما مثل شوری غذاست که از خود غذا نیست و از خارج به او اضافه شده است؛ اما وجود خدا مثل شوری نمک است که از خودش است و نمک را کسی شور نکرده است؛ ذات نمک شور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha