جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تهیه جهیزیه

تأمین هزینه‌های ازدواج زوج‌های جوان یک امر ارزشی و خداپسندانه است، حجت‌الاسلام محمدی امام محله‌ای است که با پیگیری‌های مستمر در روستای چراغ آباد و اطراف آن بر این امر اهتمام ورزید و اسباب تأمین جهیزیه بیش از ۱۰۰ زوج و ازدواج آسان آن‌ها را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام ایمان محمدی یکی از چند امام محله است که نزدیک پنج سال در روستای چراغ آباد شهرستان قلعه گنج استان کرمان حضور دارد و فعالیت‌های بسیاری در سطح روستا و حتی خارج روستا داشته است.

او خدمات بسیاری به مردم اهل سنت و شیعه این منطقه ارائه کرده است. این امام محله سرپرستی گروه جهادی شهید ردانی پور را به عهده دارد که در آن ۲۰ نفر از طلاب، بسیجیان، فرهنگیان و جوانان روستا عضو هستند؛ این گروه در روستای چراغ آباد و اطراف آن فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام محمدی با همکاری گروه جهادی در سیل سال گذشته که جنوب کرمان و این شهرستان را فراگرفته بود، فعالیت‌های عمرانی گسترده ای را انجام داده که می‌توان به تأمین و نصب ۱۲ سرویس بهداشتی سیار جلوی درب منازل، بازسازی حمام عمومی روستا، بازسازی منازل ۱۰ خانواده از اهالی روستا و بازسازی ۱۰ سرویس بهداشتی در منازل اهالی اشاره کرد. از دیگر برنامه های گروه جهادی شهید ردانی پور اجرای برنامه های فرهنگی در این روستا و اطراف آن است.

برگزاری جنگ شادی و عزاداری در شهادت ائمه(ع) و برگزاری برنامه های ملی مذهبی به کمک گروه جهادی از جمله برنامه های فرهنگی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

علاوه بر این امام روستای چراغ آباد با هدف رسیدگی به نیازمندان و محرومین ۶۰۰ بسته غذایی را در دو مرحله توزیع کرده که از این تعداد، مقدار قابل توجهی را در بین اهل سنت توزیع کرده است.

حاج شیخ ایمان با همکاری بنیاد علوی تهیه و توزیع ۳۰۰ بسته لوازم تحریر و دفتر و کیف مدرسه برای دانش آموزان نیازمند را نیز در دفتر کار خود به ثبت رسانیده است.

حجت الاسلام محمدی که به عنوان مسئول فرهنگی نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی نیز در منطقه فعالیت دارد، توانسته با رایزنی بنیاد علوی برای ۱۰۲ زوج جوان با هزینه ۲ میلیارد تومان جهیزیه تأمین و جشن ازدواج آسان برپا کند که در بین این تعداد ۴ زوج از جوانان این روستا به سر و سامان رسیده اند.

با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی در هر محله و منطقه ای موجب آزار اهالی است، این امام محله تلاش های بسیاری در راستای جلوگیری از آسیب ها انجام می‌دهد، او با همکاری بنیاد علوی و پرداخت بخشی از هزینه، افراد معتاد را به کمپ های ترک اعتیاد معرفی کرده که تاکنون ۱۵ نفر به طور کامل موفق به ترک و خلاصی از دام این آسیب شده اند.

گروه جهادی روستا نیز در این کار خیر سهیم شده اند و با جمع آوری هزینه های مردمی ۵ نفر دیگر را به کمپ ترک اعتیاد معرفی و در درمان آن‌ها گام بزرگی برداشته اند.
امام جماعت مسجد حضرت اباالفضل(ع) به اینها راضی نشده بلکه در پی ایجاد شغل برای این افراد بوده و با هماهنگی که با سپاه و دیگر ارگان‌ها انجام داده در صدد ایجاد شغل برای آن‌ها برآمده.

برقراری صلح بین زوجین و مشاوره برای رفع و حل مشکلات و اختلافات زوجین یکی دیگر از چندین اقدام او برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی است که از این طریق توانسته چند خانواده را به زندگی برگرداند.

اقدامات حجت‌الاسلام محمدی به همین جا ختم نمی‌شود، او در راستای اشتغالزایی برای روستاییان با خرید چرخ خیاطی، کارگاه آموزش دوخت لباس های بومی و محلی را راه اندازی کرده که ۲۰ نفر از علاقه‌مندان با آموزش توانستند برای خود شغل ایجاد کنند علاوه بر این ۵ نفر از اهالی را برای دریافت وام و ایجاد اشتغال به بنیاد علوی معرفی کرده تا از آن طریق بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.

در ایام عید غدیر، این امام محله سعی کرده به نحو احسن در روستا جشن بگیرد و با مشارکت مردمی و همکاری با مغازه داران، مبلغ ۴۵ میلیون تومان را برای این عید بزرگ جمع آوری کرده و صرف برگزاری جشن کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha