جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست بانوان

حوزه / مبلغه مدرسه علمیه ریحانة النبی(ص) با اشاره به خطبه ۵۰ نهج‌البلاغه، گفت: در این خطبه منشأ وقوع فتنه‌ها، هوای نفس انسان و تبعیت از توهمات و بدعت‌ها معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست علمی بصیرتی «نقش جهاد تبیین در برون رفت از تداوم اغتشاشات داخلی در کشور» در مدرسه علمیه ریحانة النبی(ص) شهرستان شادگان برگزار شد.

این نشست بصیرتی با سخنرانی خانم هنری طهرانی از طلاب و مبلغین فعال مدرسه علمیه ریحانة النبی(ص) شهرستان شادگان در حسینیه مجازی شهید فخری زاده برگزار شد.

در این نشست، خانم هنری طهرانی شناخت معنا و مفهوم جهاد و معرفی آن به دیگران را از وظایف طلاب نسبت به مسئله جهاد تبیین معرفی کرد و اظهار داشت: در بحث جهاد تبیین پیش از هرچیز باید معنا و مفهوم جهاد درک شود.

وی به تقسیم بندی جهاد به دو نوع "جهاد دفاعی" و "جهاد ابتدایی" در مباحث فقهی و جهادی اشاره کرد و گفت: لفظ جهاد یک نوع سپر و دفاع از هویت، آرمان، اعتقاد و ارزش‌هایی است که انسان برای خود قائل است.

این مبلغه مدرسه علمیه ریحانة النبی(ص) به تعریف جهاد ابتدایی پرداخت و افزود: جهاد ابتدایی، جهادی است که ما به عنوان کشور گشایی و قصد فتح کشور دیگر اقدام نمی‌کنیم، بلکه جهاد جهت تبلیغ اسلام است.

خانم هنری طهرانی ادامه داد: جهاد دفاعی نیز آن جهادی است که بتوانیم ارزش‌های دینی خود را در آن حفظ کنیم و در مقابل دشمن از نظر افکار و عقاید، از ارزش‌های خود دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین بر بصیرت افزایی و روشنگری تأکید می‌کنند، خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) در کتاب نهج البلاغه به صراحت به مسئله جهاد تبیین اشاره می‌کنند، در قرآن کریم نیز آیات مختلفی در زمینه این جهاد وجود دارد.

این مبلغه مدرسه علمیه ریحانة النبی(ص) با اشاره به خطبه ۵۰ نهج‌البلاغه، یادآور شد: در این خطبه منشأ وقوع فتنه‌ها، هوای نفس انسان و تبعیت از توهمات و بدعت‌ها معرفی شده است.

خانم هنری طهرانی با تأکید براینکه باید تبیین و روشنگری کرد تا راه درست آشکار شود، افزود: در فضای امروز جنگ، جنگ سلاح نیست بلکه جنگ بصورت همه جانبه، ترکیبی و رسانه‌ای از طرف همه جوامع بین‌المللی است.

وی به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: یکی از عمده‌ترین دلایل این اغتشاشات، مربوط به فضای مجازی و رسانه‌های مختلف است که نقش پر رنگی را در ایجاد شبهه و فتنه در ذهن مردم داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha