پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست بصیرتی

خانم رشیدنیا در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) یزد در تحلیل جایگاه زن در اسلام و سایر ادیان گفت: پیام اسلام، قداست بخشیدن به زن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم فاطمه سادات رشید نیا، استاد حوزه به بررسی جایگاه زن در ادیان و مکاتب مختلف پرداخت و گفت: زن از نظر برخی از مکاتب غربی به عنوان شخصی مظهر اغوای شیطان و فاقد روح انسانی است؛ از نظر برخی دیگر از مکاتب، زن آخرین موجود وحشی است که مرد او را رام کرده است.

وی به جریان فمینیسم اشاره کرد و افزود: از قرن ۱۹ به بعد فمینیسم به عنوان دفاع از حقوق اجتماعی زن به میدان آمد و با شعارهای به ظاهر زیبایی را داد که فریبنده بود.

خانم رشیدنیا به شعارهای فمینیست ها که از شناخت نادرست روحیه زنان ناشی می شود پرداخت و افزود: بر اساس ابن شعارها، زن انتخاب سخت ترین کارها حتی کار در معدن را دارد وباید مانند مردان به سربازی برود.

وی در ادامه جایگاه زن در اسلام را مورد بررسی قرارداد و اظهار کرد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در شرایطی مبعوث شدند که عرب جاهلی با زن مانند کالا رفتار می کرد و در این شرایط پیامبر(صلی الله علیه وآله) در مقابل حضرت زهرا(سلام الله علیها) می ایستاد ودست او را می بوسید و به زن قداست بخشید.

استاد حوزه خواهران در ادامه بیان سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) گفت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در مورد حق مادر فرموده اند: «هیهات هیهات، اگر به تعداد قطره های باران و ریگ های تپه های مکه روزها بایستی و به مادر خدمت کنی حق زحمات او در زمان بارداری را نمی توانی جبران کنی.»

وی در پایان به بیان برخی شبهات در مورد حقوق زنان پرداخت و به آن ها پاسخ داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha