جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
1

حوزه/ هیئتی از دانشگاه کوفه به ریاست دکتر حسن فیاض رئیس دانشکده التربیة الاساسیة این دانشگاه با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با مسئولان این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری در دیدار هیئتی از دانشگاه کوفه به ریاست دکتر حسن فیاض رئیس دانشکده التربیة الاساسیة این دانشگاه که در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، گفت: حضور شما در دانشگاه ادیان و مذاهب مغتنم است و در حقیقت این حضور نشان‌دهنده همت دانشگاه کوفه برای آغاز همکاری‌های علمی میان دو دانشگاه است. ما از هر گونه همکاری علمی با دانشگاه کوفه و به طور کلی دانشگاه‌های عراق حمایت و استقبال می‌کنیم.

وی افزود: به هر حال باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ما با کشور عراق به دلایل مختلفی می‌توانیم همکاری‌های عمیق علمی و مثمر ثمر داشته باشیم. دو کشور ایران و عراق علاوه بر اینکه همسایه‌های همدیگر هستند از لحاظ فرهنگی و دینی نیز به همدیگر بسیار نزدیک هستند. ما باید برای ارتقا و اعتلای علمی دو کشور روابط علمی را گسترش دهیم.

معاون ارتباطات و امور بین‌اللمل دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب تلاش کرده است با مهیا کردن شرایطی از جمله برگزاری کلاس‌ها و درس‌ها به زبان عربی شرایط بهتری جهت تحصیل دانشجویان عراقی فراهم کند. این امر باعث شده است که این دانشگاه به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان عراقی برای تحصیل در ایران تبدیل شود. با نظر به این موضوع و همچنین تحصیل تعداد قابل توجهی از دانشجویان عراقی در دانشگاه یکی از مهمترین برنامه‌های دانشگاه ادیان و مذاهب در حوزه بین‌الملل ارتباط با دانشگاه‌های عراق و اساتید عراقی است.

وی ادامه داد: تبادل استاد و دانشجو، چاپ آثار علمی مشترک، نگارش مقالات علمی، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مشترک از جمله مهمترین برنامه‌های ما در خصوص همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های عراقی است. ما همچنین می‌توانیم از ظرفیت‌های دانشگاه کوفه در خصوص پایان‌نامه‌های دانشجویان عراقی استفاده کنیم. با توجه به اینکه دانشجویان متعددی در این دانشگاه باید پایان‌نامه‌های خود را به زبان عربی تدوین کنند همکاری دانشگاه کوفه می‌تواند موجب این شود که این پایان‌نامه‌ها بر موضوعاتی متمرکز شود که مورد نیاز جامعه عراق و کشور عراق می‌باشد.

در ادامه دکتر حسن فیاض رئیس دانشکده دانشکده التربیة الاساسیة دانشگاه کوفه ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب و دیدار با مسئولان این دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه کوفه مخصوصا دانشکده التربیة الاساسیة از هر گونه همکاری علمی با دانشگاه ادیان و مذاهب استقبال کرده و آمادگی دارد تا همکاری‌های علمی خود را با این دانشگاه به طور جدی و عملی آغاز کند.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های مشترک و مداوم نیاز به برنامه ریزی دارد. ما آمادگی ارسال استاد و دانشجو به دانشگاه ادیان و مذاهب در قالب تفاهم‌نامه‌های مشخص و معین را داریم و همچنین می‌توانیم از دانشجویان و اساتید شما در دانشگاه کوفه استقبال کنیم. برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مشترک نیز از جمله دیگر موارد همکاری است که شما نیز مطرح کردید و ما آمادگی همکاری با دانشگاه ادیان و مذاهب را داریم.

دکتر فیاض مطرح کرد: ما همچنین آمادگی همکاری در مورد پایان‌نامه‌های دانشجویان عراقی را داریم. اساتید و اعضای هیئت علمی ما می‌توانند استاد راهنما، مشاور و حتی داوران پایان‌نامه‌هایی باشند که در دانشگاه ادیان و مذاهب تدوین می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha