پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان به مشکلات و عدم همراهی‌ها در عرصه مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: متأسفانه از دهه هفتاد پا بر روی گلوی فرهنگ گذاشته شده و مشخص نیست که بودجه‌های فرهنگی، به چه نحوی هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در شورای عالی قرآن استان همدان، با تقدیر از اقدامات دبیرخانه شورای قرآن استان، اظهار داشت: تداخلاتی در عرصه دبیری شورای قرآن وجود دارد که لازم است وضعیت و وظایف آن به درستی مشخص شود.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در وضعیت سند قرآنی وجود دارد، گفت: طبق آنچه در سند مصوب شده است، دستگاه‌ها و نهادها باید مجری آن باشند، اما در عمل شاهد هستیم که بخشی از کار توسط خود دبیرخانه انجام می‌شود و گاهی از موارد کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، در حالی که این انتظار وجود دارد تا سازمان تبلیغات و اوقاف و آموزش و پرورش به صورت جد در سند ورود کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه با توجه به وضعیت بودجه‌ها، لازم است تا در اجرای سند، اولویت‌ها مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و در عرصه اجرا و اختصاص بودجه ضروری است تا اولویت، آموزش و پرورش و سازمان ورزش و جوانان باشند و نسبت به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با گلایه از اینکه ردیف بودجه مشخصی برای فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد، یادآور شد: این انتظار از نهادهایی چون اوقاف وجود دارد که به معنای واقعی کلمه در مسیر فعالیت‌های قرآنی همراهی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: امروز باید گفت فعالان قرآنی مظلوم واقع شده‌اند و حمایت از فعالان و فعالیت‌های قرآنی انتظار به جایی از نهادهای فرهنگی و متولی فرهنگ است.

وی به مشکلات و عدم همراهی‌ها در عرصه مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: متأسفانه از دهه هفتاد پا بر روی گلوی فرهنگ گذاشته شده و بودجه‌های فرهنگی مشخص نیست به چه نحوی هزینه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه در حق فرهنگ جفا شده است، اضافه کرد: در ساختار فرهنگی با مشکلات روبرو هستیم و لذا نیازمند اصلاح برخی مشکلات در این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: وزیر ارشاد در حضور رئیس جمهور، وعده‌ای بر اختصاص بودجه‌ای برای سند فرهنگی داد، که برای تحقق آن نیازمند پیگیری هستیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha