جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره امر به معروف و نهی از منکر ویژه سبزپوشان سپاه

حوزه / مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با بیان اینکه اگر مسئولان با تفکر و فرهنگ بسیجی وارد عمل شوند، در تمام بخش‌ها به ویژه بخش‌های اقتصادی موفق خواهند شد، گفت: حضور در دفاع مقدس با تفکر بسیجی و روحیه جهادی سبب غلبه بر قدرت‌های جهان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جشنواره امر به معروف و نهی از منکر امروز همزمان با هفته بسیج ویژه سبزپوشان و سربازان تیپ زرهی حضرت حجت(عج)، در خوزستان برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه سردار عبدالعلی صفری فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت(عج) اظهار داشت: تشکیل بسیج مستضعفان به دستور امام راحل صورت گرفت که تا امروز نیز برکات فراوانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) را بسیج لشکر مخلص خدا و شجره طیبه نامیدند، گفت: این لشکر برای حضرت امام(ره) بسیار با ارزش بود و در هرکجا پا به عرصه گذاشته در آن جا، ایران اسلامی موفق بوده است.

فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با بیان اینکه امروزه استکبار جهانی با تهاجم فرهنگی، به دنبال تزلزل امنیت اخلاقی و معنوی جامعه دینی است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر از اساسی‌ترین شاخصه‌ها برای تأمین امنیت اجتماعی جوامع بشری است.

همچنین حجت الاسلام سید عبدالطیف طباطبایی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: بنا به تعبیر رهبرمعظم انقلاب، به بسیج نباید به عنوان نیروی نظامی و شبه نظامی نگاه کرد، بلکه باید به عنوان یک فرهنگ او را دید، اگر فرهنگ بسیجی در بین جامعه طنین انداز شود، در تمام عرصه‌ها موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان با تفکر و فرهنگ بسیجی وارد عمل شوند، در تمام بخش‌ها به ویژه بخش‌های اقتصادی موفق خواهند شد، خاطرنشان کرد: حضور در دفاع مقدس با تفکر بسیجی و روحیه جهادی سبب غلبه بر قدرت‌های جهان شد.

حجت الاسلام طباطبایی یادآور شد: رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر بسیجیان فرمودند که بسیج یعنی از خودگذشتگی و مظلوم واقع شدن، در همین راستا در اغتشاشات اخیر بسیج مظلوم واقع شد تا به تعبیر مقام معظم رهبری، مردم را مظلوم نبیند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج)، تأکید کرد: دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بر زمین مانده و وظیفه همه ما است که آن را پیش ببریم و در جامعه طنین انداز شود.

وی با اشاره به اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده شد، ایران اسلامی نیز پویا خواهد شد، بیان کرد: در آموزه‌های دینی این دو فریضه الهی از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی افزود: خداوند در آیه ۱۰۴ سوره آل عمران می‌فرمایند "وَلتَکُن مِّنکُم أُمَّة یَدعُونَ إِلَی ٱلخَیرِ وَیَأمُرُونَ بِٱلمَعرُوفِ وَیَنهَونَ عَنِ ٱلمُنکَرِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ ٱلمُفلِحُونَ"؛ و باید که باشند از شما جمعی که بخوانند بسوی خوبی و امر کنند به خوبی و نهی کنند از منکر و آن گروه ایشانند، رستگاران.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند در کمال خیر و رستگاری است، اظهار کرد: در این آیه شریفه عمل به این وظیفه مایه فلاح و رستگاری جامعه معرفی شده و چرا که امر به معروف و نهی از منکر از اصول عملی اسلام و فرایض دینی در فقه اسلامی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج)، عنوان کرد: اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که سبب حرکت همگانی ملت ایران و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با تأکید براینکه انجام امر به معروف و نهی از منکر سهم بسزایی در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی دارد، ادامه داد: امام راحل می‌فرمایند امر به معروف و نهی از منکر والاترین و شریف‌ترین واجبات می‌باشد و به وسیله اینها است که واجبات برپا می‌شود.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه امروز اگر جامعه و مسئولین به امر به معروف و نهی از منکر توجه کنند، شاهد ولنگاری‌ها نخواهیم بود، اظهار داشت: نگهبانی از سایر احکام، کامل کننده امور، رمز رستگاری انسان و جامعه از نقش‌های امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha