سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

حوزه / نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در مساجد ارتقای سطح فرهنگ و شبهه‌زدایی در خصوص مسائل مهم روز، در کنار نماز خواندن باید اتفاق بیفتد، چرا که تنها مدارس محل صحبت در این خصوص نیستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی علی نکونام در برنامه هفتگی سرکشی به مساجد استان در مسجد امام حسین(ع) فرهنگیان شهرکرد حاضر شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با هدف کاربردی کردن مسجد به مساجد سر می‌زنیم تا مسجد از حالت شعاری و تنها محلی برای اقامه نمازها خارج شود، اظهار داشت: در مساجد ارتقاء سطح فرهنگ و شبهه‌زدایی در خصوص مسائل مهم روز، در کنار نماز خواندن باید اتفاق بیفتد، چرا که تنها مدارس محل صحبت در این خصوص نیستند.

امام جمعه شهرکرد افزود: البته بیان مطالب تنها برای جمع حاضر نیست، بلکه هر کدام از شما باید مرد میدانی برای جوانان باشد و حلقه‌های گفتمانی توسط شما برای جوانان تشکیل شود تا مبلغی برای بیان این مطالب باشید.

امام جماعت شناسنامه‌ای از سکنه محل داشته باشد

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: کارهای مسجد این است که حلقه‌های متعدد جوانان و نوجوانان در آن تشکیل شود که لازمه این کار شناخت مسجد است که این مهم نیز به تهیه شناسنامه مسجد برمی‌گردد و لذا هر امام جماعت باید اطلاعاتی از سکنه محل داشته باشد و با افراد محله ارتباط برقرار کند.

وی بیان داشت: با شناخت همسایگان، ظرفیت نیروی انسانی نیز به دست می‌آید که با کمک این ظرفیت از همه مشکلات محل مطلع خواهید شد و در ادامه مسئولان را به مسجد دعوت و حل مشکلات را از آنان مطالبه می‌کنید و در این صورت مسجد فعال و کانون آسیب‌زدایی محل و تقویت نقاط مثبت می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه امروز مساجد نه تنها این کارکردها و ظرفیت‌ها را ندارد، بلکه حضور اهالی در مسجد کمتر دیده می‌شود، گفت: مسجد برای مردم است و لذا مردم باید آن‌ها را فعال کنند.

حجت‌اسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه شیعه به مردم حریت و آزادی می‌بخشد و کلید رفع مشکلات را به دست خود مردم می‌دهد، گفت: اگر در مساجد، امام جماعت نیازها و ظرفیت‌های محل را بشناسد و با رفع خلاهای فکری مردم و و انتخاب هیئت امنا از طریق همین مردم انجام شود، قطعا تاثیر زیادی برای جامعه و حل مشکلات خواهد داشت.

شلوغی مسجد ریا نیست

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعطیل بودن ظرفیت مساجد علت عمده بسیاری از مشکلات در جامعه است، گفت: حضور در مساجد و شلوغی آن‌ها ریا نیست که امام رضا(ع) در احادیث‌شان به قوت بخشیدن مساجد تأکید دارند که همه اینها با برنامه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مسجد علاوه بر مؤمن باید انسان بصیر بسازد، ادامه داد: مومن بصیر به روز است و همزمان با فتنه‌ها و حوادث روز پیش می‌رود، مانند امروز که با این اغتشاشات روبه‌رو هستیم و لذا یکی از موضوعات مهم که مطرح می‌شود وظیفه مومنان در زمان‌های مختلف است.

امام جمعه شهرکرد گفت: خیلی‌ها وظایف خود را ندانستند و حتی برخی‌ خواص نیز رفتار مناسبی نداشتند، بنابراین تربیت انسان بصیر، آگاه و راه شناس باید مهمترین خروجی مساجد باشد.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha