چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ جلسه هماهنگی و ارائه وضعیت حوزه علمیه استان فارس به مدیر حوزه‌های علمیه توسط واحدهای ستادی

حوزه/ با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور، جلسه معاونان و مدیران ستادی به منظور بررسی وضعیت حوزه علمیه استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، جلسه معاونان و مدیران ستادی به منظور بررسی وضعیت حوزه علمیه استان فارس شامگاه چهارشنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این جلسه در جریان برنامه‌های معاونت‌های حوزه علمیه فارس از جمله پژوهش، بین الملل، آموزش و موقوفات قرار گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در خصوص فعالیت‌های بین الملل حوزه علمیه فارس در این نشست اظهار داشت: استان فارس جزو نخستین استان‌هایی بوده که در عرصه بین الملل فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید زمینه را برای مطالعات اسلامی فراهم کرد، گفت: در بحث پژوهش، حوزه فارس باید به سمتی برود تا کل حوزه مجله‌ای داشته باشد.

مرکز زبان حوزه فارس از ظرفیت گردشگری و زیارتی استفاده کند

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه، مطرح کرد: استان فارس دارای ظرفیت‌های گردشگری و زیارتی است که باید در عرصه بین الملل از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه استان فارس در بخش بین‌الملل از ظرفیت‌های فرا حوزوی به خوبی استفاده کرده است، گفت: استان فارس از جمله استان‌هایی در کشور است که فراتر از آنچه در نظر داشته‌ایم فعالیت‌ها را انجام داده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه در خصوص راه اندازی مرکز زبان‌دان حوزه علمیه فارس، یادآور شد: بسیاری از طلاب و خانواده‌های آنان و حتی افراد متدین در این مرکز ثبت نام کرده و در برنامه‌های آن شرکت می‌کنند، همچنین بسیاری از خانواده‌ها تقاضای حضور در این مرکز را دارند، اما از نظر فضای فیزیکی با مشکلاتی روبرو هستیم که اگر بتوانیم فضای مناسبی را برای آن در نظر بگیریم، ظرفیت این مرکز را می‌توان دو برابر کرد.

آموزش پنج زبان دنیا در مرکز آموزشی زبان‌ حوزه فارس

حجت الاسلام فولادی مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه فارس در ادامه این جلسه اظهار داشت: با همت نماینده ولی فقیه در استان فارس مرکز زبان حوزه علمیه استان سه سال است که تاسیس شده و اکنون دارای ۵۵۰ زبان آموز طلبه است.

وی با اشاره به اینکه مرکز زبان حوزه علمیه فارس پنج زبان چینی، روسی، اسپانیایی، عربی و انگلیسی را آموزش می‌دهد، تصریح کرد: بنا داریم در ترم جدید سه زبان دیگر را به این مرکز اضافه کنیم، اما مکان مناسب برای ارائه خدمات نداریم، از این رو ۱۰۰ درصد کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فولادی ضمن تقاضای توسعه فیزیکی فضای مرکز زبان‌دان از آیت الله اعرافی، گفت: اگر در این بخش کمکی صورت گیرد، یقینا نگاه و چشم انداز عرصه بین الملل افزایش خواهد یافت.

وجود ۲۰۰ کانون پژوهشی حوزوی در استان فارس

حجت الاسلام علی حسین کراری معاون پژوهش حوزه علمیه فارس در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی حوزه استان پرداخت و در پاسخ به سوال آیت الله اعرافی در خصوص کانون‌های پژوهشی، اظهار داشت: مدارس علمیه استان فارس دارای ۲۰۰ کانون پژوهشی است که از این تعداد ۱۰۰ کانون فعال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور نیز در ادامه یادآور شد: باید برای ورود مدارس به عرصه نشریه تشویق‌هایی در نظر گرفت.

مسئول موقوفات و منابع پایدار و معاون آموزش حوزه‌های علمیه سراسر کشور از سخنران دیگر جلسه امشب بودند که نسبت به وضعیت استان مطالبی را ارائه کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha