جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار آیت‌الله اعرافی با اساتید و رؤسای دانشگاه شیراز

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه جامعه اهل سنت در ایران عزیز و بزرگوار است، تصریح کرد: برای مسائل امت اسلام و ایران باید هم‌افزایی و همدلی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله علیرضا اعرافی شب گذشته در دیدار علمای اهل سنت استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم روزی برسد که مراکز علمی دریچه‌های خود را به صورت جدی به روی یکدیگر باز کنند، چرا که تا وقتی درون علما و نظامات علمی و آموزشی شاهد تعامل واقعی نباشیم، آن انسجام مورد نظر محقق نمی‌شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: نظامات آموزشی و علمی پایه دیگر مسائل است و در ۲۰ سال گذشته ممکن است قضاوت‌های درست و نادرست شده باشد، اما تلاش شده تا درون جامعه المصطفی العالمیه طبق احکام خود بیان شود؛ تنها جایی که در دنیای اسلام مجموعه ای که همزمان نظام آموزشی اهل سنت و شیعه تدریس می‌شود، جامعه المصطفی است.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: تعامل بین شیعه و سنی باید به صورت ریشه‌ای در مباحثه و گفتمان علمی ورق بخورد. همچنین معتقد به هویت واحده هستیم و آن امت اسلامی و تمدن اسلامی است.

وی تعامل بین شیعه و سنی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر یک سوم نسل جوان مسلمان، بازار اقتصادی، منابع انرژی و معنوی به یکدیگر می‌پیوست، قدرت بزرگی در جهان وجود داشت، بنابراین کافی است چهار الی پنج کشور اسلامی با یکدیگر به معنای واقعی کلمه تعامل داشته باشند تا یک قدرت جهانی تشکیل شود، البته حل معضلاتی که در جهان اسلام وجود دارد پیچیده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه جامعه اهل سنت در ایران عزیز و بزرگوار است، افزود: برای مسائل امت اسلام و ایران باید هم‌افزایی و همدلی داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha