جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تقرير مصور عن مساجد مدينة أصفهان

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: به لطف الهی، مساجد بهترین جایگاه برای بصیرت افزایی و جهاد تبیین در سطح جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی لیالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به جایگاه ویژه مسجد در کلام بزرگان دین ابراز داشت: به تعبیر امام راحل، مساجد سنگر است و نباید بگذاریم که سنگرها خالی بماند.

وی افزود: از صدر اسلام تاکنون مساجد در دوره های تاریخی گوناگون بنابر شرایط و تحولات، جایگاه و کارکردهای مهمی در عرصه های فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، خدمت رسانی و ... داشته اند و امروز نیز باید هر کدام از این جایگاه ها و کارکردها به نوعی تقویت شود، چرا که تحقق این مهم عامل جذب گروه های مختلف مردم به مسجد است.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به نقش مهم مسجد در تحقق اهداف تربیت دینی و اخلاقی افراد جامعه به خصوص نسل جوان گفت: یکی از کارکردهای مهم مساجد ناظر به بحث بصیرت افزایی و آگاهی بخشی است، کما این که مساجد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و سال های دفاع مقدس به محور و کانون بصیرت و آگاهی و استقامت و پایمردی ملت ما تبدیل شدند.

وی با تأکید بر این که مساجد بهترین و مؤثرترین جایگاه برای بصیرت افزایی و جهاد تبیین است، بیان داشت: به خصوص امروزه در بحث جهاد تبیین که مقام معظم رهبری آن را فریضه ای فوری و قطعی توصیف نمودند ما نیاز داریم که از ظرفیت و جایگاه مساجد به شکل حداکثری و مؤثر استفاده کنیم و در این میان، امامان جماعت و نیز هیئت امنای مساجد نقش بسیار مهم و کلیدی برعهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha