شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهید دانیال رضا زاده

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در جریان شهادت این شهدا، مصداق بارز خسران فقط متوجه جامعه اسلامی می شود زیرا شهید که خود به جوار رحمت حق شتافته و خانواده اش هم مأجور به والاترین پاداش ها هستند، منتهی فقط جامعه است که تا مدت ها شاید نتواند این خلأ را جبران کند و فقط باید قدردان این جوانان باشد که آرامش را به مردم بازگردانده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم‎ الهدی، در دیدار با خانواده چهار شهید مدافع امنیت مشهدی، شهیدان «رسول دوست‌‎محمدی»، «حسن براتی»، «دانیال رضازاده» و «حسین زینال‎زاده» که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، خانواده شهدا را وارثان فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار کرد: در ماجرای شهادت، سه جریان وجود دارد؛ یکی ماجرایی که بر خود شهید می گذرد، یکی ماجرایی که بر خانواده و نزدیکان او می گذرد و دیگری ماجرایی که بر جامعه هم عصر شهید می گذرد.

وی افزود: برای شهید وقتی به درجه رفیع شهادت رسید، درد و رنجی که متحمل شده به نسبت درجه و مقامی که درک می کند، بسیار اندک و ناچیز است. شهید پس از تحمل اندکی درد و رنج به درجه ای می رسد که در زندگی دنیوی خود حتی نسبت به وجود آن هم آگاهی نداشت. در این مقام باید تأکید داشت که شهادت درد و رنج اندکی دارد؛ مگر برای جانبازانی همچون شهید حسن براتی که به مدت یک ماه و اندی، رنج جانبازی را تحمل کرده اند که در این مصادیق خاص هم هر لحظه برای این شهدای عظیم الشأن به عنوان یک شهادت محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای خانواده شهید هم داغ و درد گرانی است که هرچه تسلی به آنان داده شود اما بازهم قابل جبران نیست. پس از شهادت، چهره شهید، صدای شهید، سخن شهید و هیبت و جایگاه شهید، همه در چشم اعضای خانواده اش روز به روز تکرار می شود و ویژگی بارزی هم که به وجود می آید، این است که در زمان شهادت یک فرد، همه نقاط برجسته سیره او به چشم اعضای خانواده و نزدیکانش می آید و حتی اگر نقص و کاستی ای هم بوده باشد، همه آن را از یاد می برند زیرا این وعده صادق الهی است که شهدا در دنیا و آخرت عاقبت به خیر و رستگار می شوند.

وی ادامه داد: پس از خود شهید و خانواده او، تنها جریانی که در اثر شهادت دچار خسران و زیان می شود، جامعه ای است که این شهدا را از دست داده است. خصوصاً من خبر دارم که هیچکدام از چهار شهید مدافع امنیت مشهد، شخصیت های معمولی و انسان های عادی نبودند بلکه این افراد به عنوان شخصیت های شاخص فرهنگی، اثرگذار اجتماعی داشتند و در این مقام، مصداق بارز خسران فقط متوجه جامعه اسلامی شده است زیرا شهید که خود به جوار رحمت حق شتافته و خانواده اش هم مأجور به والاترین پاداش ها هستند، منتها فقط جامعه است که تا مدت ها شاید نتواند این خلأ را جبران کند و فقط باید قدردان این جوانان باشد که آرامش را به مردم بازگردانده اند.

شهدای مدافع امنیت، اسوه های شجاعت و ایثار

عضو مجلس خبرگان رهبری، شهدای مدافع امنیت را اسوه های شجاعت و ایثار خواند و تصریح کرد: شهید رسول دوست محمدی در میانه آشوب ها به شهادت رسید. شهید حسن براتی هم با اینکه مشاهده کرد که عنصر ضدانقلاب مسلح است اما با آگاهی از سرنوشت حتمی خود بازهم دل به دریا زد و در نهایت، دو شهید عزیزی هم که در روز ۲۶ آبان ماه به شهادت رسیدند، در حالی به میان میدان رفتند که می دانستند تنها هستند و به شهادت خواهند رسید. از این جهت، شهدای مدافع امنیت را میتوان اسوه های شجاعت و ایثار دانست.

وی تأکید کرد: چند روز قبل، مادر و پدر یکی از شهدای مدافع امنیت پیش ما آمدند و من مشاهده کردم که این آقا و خانم بسیار ملتهب و داغدار هستند؛ به حدی که هر لحظه به چشم من آمد که این مادر قالب تهی می کند. آن جا بود که از این مادر پرسیدم: «شما این آقازاده را چند سال قبل به دنیا آوردید؟» پاسخ داد «۲۲ سال قبل». به این مادر بزرگوار گفتم که شما فرض کنید که در همان لحظه ولادت فرزندتان، وجود اقدس حضرت زهرا(س) به شما می گفت که این فرزندت را به من بده. آیا شما استنکاف می کردید؟

امام جمعه مشهد با بیان اینکه وعده صادق الهی این است که هر ریزش با رویش های بسیار جبران خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: در هر نفس با خود فکر میکنم که حیف بود که وجود عزیز این شهدای مظلوم و قهرمان ما در طریق دیگری به جز شهادت از بین برود. از مادرانی که هنوز از داغ شهادت مظلومانه فرزندانشان در تب و تاب هستند، سوال می پرسم که آیا راضی بودند فرزندشان چند سال دیگر به دلیل بیماری، تصادف رانندگی، سانحه یا هر دلیل دیگر از دنیا می رفت؟ آیا حیف نبود که این انفاس زکیه از دنیا می رفتند و خونشان منجر به بقای اسلام و انقلاب نمی شد؟

تجلیل از خانواده های معزز چهار شهید مدافع امنیت مشهدی از دیگر محورهای این دیدار بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha