پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشن یار مهربان

حوزه/ همزمان با روز جهانی معلولان، جشن «یارمهربان» با حضور مصطفی رحمان دوست، شاعر و نویسنده برجسته کشور و با رونمایی از کتب بریل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و با همکاری سازمان اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، همزمان با روز جهانی معلولان، جشن «یارمهربان» با حضور منتخبی از کودکان با نیاز های ویژه استان قم در سالن غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهدی آقاکوچکی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم گفت: خوشحالیم که امروز و به بهانه روز جهانی معلولان، میزبان جمعی از دانش آموزان با نیاز های خاص استان قم هستیم؛ روز جهانی معلولان یک نماد است و باید در همه روز های سال به فکر برآورده کردن نیاز های دانش آموزان با نیاز های خاص باشیم و امیدواریم همه سازمان ها و ارگان های اجرایی در این راه ما را یاری کنند.

وی در ادامه افزود: از اداره کل کتابخانه های عمومی استان و کتابداران بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) که در سال های اخیر در حوزه معلولان و به ویژه نابینایان تلاش ویژه ای داشتند و در راه اندازی این مراسم نیز همکاری کردند تشکر می کنیم.

مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم نیز در این مراسم گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال حاضر تنها نهاد فرهنگی است که در کنار سازمان های تخصصی در حال خدمت رسانی به نابینایان، کم بینایان و ناشنوایان در سراسر کشور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان قم نیز، بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای از سال ۱۳۸۵ در حال خدمت رسانی به بیش از ۵۰۰ عضو نابینا و کم بینا است و امیدواریم با افتتاح کتابخانه مرکزی قم، بتوانیم به صورت خاص و ویژه به ناشنوایان نیز ارائه خدمت کنیم.

مصطفی رحمان دوست، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان نیز در این مراسم ضمن قصه گویی برای کودکان گفت: خوشحالم که میهمان شما در شهر قم هستم و امیدوارم که به لطف خداوند، شما جز پیشرو ترین انسان های این سرزمین شوید.

در این مراسم همچنین از ۵ عنوان کتاب بریل نوشته مصطفی رحمان دوست با عناوین «این تری زی آن تری زی»، «سگی بود جنگلی بود»، «یکی بود اما یکی نبود»، «۵ تا انگشت بودند» و «اتل متل یه زنبوره» با حضور میهمانان حاضر در مراسم رونمایی شد.

مصطفی رحمان دوست در حاشیه این رونمایی گفت: خوشحالم که با تبدیل شدن کتاب هایم به خط بریل، کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا نیز می توانند کتاب هایم را بخوانند و جز مخاطبین کتاب های من باشند.

گفتنی است: مراسم «یار مهربان» با اجرای فاطمه حسینی، کارشناس مجری کودک و از مجریان صدا و سیمای مرکز نور و ویژه برنامه های متنوع همچون آیین پرچم گردانی و استقبال از پرچم متبرک رضوی با حضور حضور حجت الاسلام تکیه ای مسئول دبیرخانه کانون خادمیاران رضوی استان قم و جمعی از خادمیاران رضوی، قصه گویی با اجرای فهیمه مرزبان، معرفی کتاب توسط دانش آموزان نابینا، محمد حسن عسگری و محمد باقر خاکباز، اجرای گروه سرود دانش آموزان ناشنوا و تقدیر از دانش آموزان برتر مدارس استثنائی استان قم همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha