جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار جمعی از مداحان اهل بیت(ع) با امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: امروز اهمیت جهاد تبیین بر کسی پوشیده نیست، اما مهم آن است که در این عرصه اطلاعات مورد نیاز به افرادی که تریبون دارند، ارائه شود و به بیان دیگر دست آنها از مطالب سودمند پر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در جمع مداحان اهل بیت(ع) با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا بعضی از معضلات را در کشور با استفاده از ابزارهای خود ایجاد کند، اظهار داشت: باید بدانیم که در برابر جبهه دشمن و استکبار، ما دارای قدرت جذبه‌ اهل بیت(ع) هستیم.

وی با اشاره به اینکه قطعا این ظرفیت در جامعه‌ی مادحین وجود دارد که بتوانند تأثیرگذاری‌های فراوانی در جامعه داشته باشند، گفت: مادحین اهل بیت(ع) نباید هنر ارایه مطلب و ماهیت مطالب خود و قدرت جذبه‌ اهل بیت(ع) را دست کم بگیرند.

امام جمعه همدان افزود: شاید طرف مقابل دارای قدرت رسانه‌ای است، اما از لحاظ قالب محتوای خردمندانه ندارد و با عقلانیت همراه نیست و فعالیت‌های او صرفا یا با هیجانات است یا به دنبال فربه شدن طبایع انسان‌ می‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌ها هر چقدر بیشتر به دنبال غرایز حرکت کنند، بیشتر خسته می‌شوند، یادآور شد: در مقابل هیچ‌وقت فطرت خستگی آور نیست و لذا باید این موضوع را جدی بگیریم و بدانیم که ما امام حسینی(ع) داریم که به اندازه کل عالم دارای جذبه است و می‌تواند همه‌ فریب خورده‌ها را به راه راست برگرداند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ارتباط با این خاندان، عنایت خداوند است، گفت: حضرت زهرا(س) به تنهایی می‌تواند تمام نقشه‌های بشری و جریان باطل که امروز به دنبال دسیسه است را برهم بزند.

وی با اشاره به اینکه امروز باید در صدد احیای امر اهل بیت(ع) باشیم، یادآور شد: تلاش کنیم تا مصداق این دعای اهل بیت(ع) باشیم که فرمودند، خداوند رحمت کند کسی که امر ما را احیا می‌کند.

امروز باید با نسل جوان ارتباط برقرار کنیم

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه در حوادث اخیر نسل نوجوان و جوان ما آسیب دیدند، اظهار داشت: امروز باید با نسل جوان با استفاده از ظرفیت‌های موجود ارتباط برقرار کنیم و با تلاش برای تحقق جهاد تبیین، واقعیات را به آنها بازگو کنیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی از موارد جوان ما گله‌مند است و نسبت به برخی از مشکلاتی که با آن روبرو است اعتراض دارد، گفت: جوانی که امروز نزدیک سی سال است و نه شغلی دارد و نسبت به آینده خود ابهام دارد و باید به سربازی نیز برود، باید به او حق بدهیم که اعتراض داشته باشد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه هیئت باید محلی برای سمت و سو دادن به اعتراضات جوانان باشد، خاطرنشان کرد: برای حل مسئله اعتراض، باید بدانیم خیابان مساله را حل نمی‌کند بلکه مشکل نیز ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: کسی از بیرون به دنبال حل مشکلات ما نبوده و نیست، بلکه خود ما باید در داخل مملکت مشکلاتمان را با کمک یکدیگر برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه امروز جوان باید ببیند که مداح مطالبه‌گر است، یادآور شد: این وظیفه ما است که اجازه ندهیم اعتراض به سمت بعضی از رفتارها و ناهنجاری‌ها حرکت کند و لذا یکی از مصادیق تبیین، همین موضوع است که نشان دهیم هیئت مطالبه‌گر بوده و اعتراض و مطالبه خود را با عقلانیت همراه ‌کنیم.

امروز اهمیت جهاد تبیین بر کسی پوشیده نیست

وی با اشاره به اینکه نباید همه افراد کم حجاب و یا جوانی که معترض هستند را متهم کنیم، بیان کرد: بسیاری از جمعیتی که در هیئت‌ها حضور دارند و اشک می‌ریزند، همین افراد خاکستری هستند که شاید ظاهر متفاوتی دارند، بنابراین ضروری است تا با فعالیت فرهنگی در این عرصه ورود کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه بعضی از مسایل هنجارهای الهی ما است و باید به آن توجه کنیم، گفت: امروز اهمیت جهاد تبیین بر کسی پوشیده نیست، اما مهم آن است که در این عرصه اطلاعات مورد نیاز به افرادی که تریبون دارند، ارائه شود و به بیان دیگر دست آنها از مطالب سودمند پر باشد.

وی ادامه داد: محتوایی که مطرح می‌شود نباید صرفا به فضای مجازی بسنده شود، چرا که مخاطب بهتر از ما دسترسی به این مطالب دارد، بنابراین باید تحلیل‌هایی فراتر از این مطالب و اطلاعاتی در رابطه با طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان به صاحبان تریبون ارائه شود.

متاسفانه گاهی هیئت امناها اجازه ورود نسل جوان به حسینیه‌ها و مساجد را نمی‌دهند

امام جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه در بحث مساجد گرفتار برخی مشکلات هستیم، یادآور شد: متاسفانه گاهی از اوقات هیئت امناها اجازه ورود نسل جوان و افراد دیگر را به مجموعه حسینیه‌ها و مساجد نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مرکز امور رسیدگی به مساجد با تمام توان در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: امروز در بحث مساجد درخواست کردیم تا مکان‌هایی که امکان دارد شناسایی شود و با تجهیز آن به وسایل ورزشی، امکان استفاده جوانان از این ظرفیت را فراهم کنیم، موضوعی که در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری با بیان اینکه برگزاری روضه را تنها به هیئت و خیمه‌ها محدود نکنیم، گفت: خوب است که این بستر را در مدارس برای نوجوان‌ها برگزار کنیم و هیئت را در مدارس و با حضور نسل جوانمان برگزار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه لازم است تا ویژگی‌های حضرت زهرا(س) را به دخترانمان معرفی کنیم، اظهار داشت: زمان آن است که جایگاه واقعی بانوان که در اسلام بر آن تأکید شده را در مدارس و برای نسل جوان تبیین کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha