پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حوزه/ دومین اجلاسیه مجمع طلاب و فضلای شاهد روز پنج شنبه ۱۷ آذرماه در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام اسدالله کریمی دبیر برگزاری اجلاسیه مجمع طلاب و فضلای شاهد امروز در نشست خبری تبیین دومین اجلاسیه مجمع طلاب و فضلای شاهد حوزه های علمی که در خبرگزاری رسا برگزار شد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه ملی و بین المللی، حفظ وحدت و انسجام فرزندان شهدا، ساماندهی فعالیت علمی و فرهنگی فرزندان شاهد از جمله اهداف برگزاری این مجمع می باشد.

عضو هیئت علمی مجمع طلاب و فضلای شاهد تاکید کرد: در این اجلاسیه دو نفر از اساتید سطوح عالی حوزه که از فرزندان شهدا هستند تقدیر می شوند چرا که بیش از ۶۰ نفر از طلاب فرزند شهید گروه جهادی دارند و جریانی در جامعه هستند که جریان سازی می کنند و باید شناسایی وتقویت شوند.

وی افزود: بیش از ۵۵ بانوی فرزند شهید طلبه مشغول فراگیری علوم دینی هستند، هدف اصلی مجمع این است که استعدادها شناسایی شود، ۳ مجمع ایثارگری زیر نظر ما فعالیت می کنند که شامل مجمع طلاب فرزندان شهید، مجمع طلاب جانباز و مجمع آزادگان است.

عضو هیئت علمی مجمع طلاب و فضلای شاهد بیان کرد: دومین اجلاسیه مجمع طلاب و فضلای فرزندان شهید برگزار می شود و باید یادآوری شود که نخستین اجلاسیه این مجمع آبان ماه سال گذشته برگزار شده بود.

وی با اشاره اهداف برگزاری دومین اجلاسیه فرزند شهید بیان کرد: شناسایی ظرفیت و استعدادهای طلاب مورد تاکید است، مجمع طلاب و فضلای فرزند شهید مجمعی بین المللی است و طلاب ایرانی و غیر ایرانی عضو آن هستند.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان ساخت: در چند گروه فرزندان طلاب و فضلای شهدا دسته بندی شده اند، بیش از ۷۳۰ نفر از طلاب و فضلای فرزند شهید جز اساتید حوزه علمیه هستند و بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب به دبیرخانه مجمع رسید که در کمیته ارزیابی این کتب به ۵ دسته تقسیم شد و در بین آنها ده کتاب به عنوان کتب برگزیده برای اجلاسیه اماده شد.

دبیر برگزاری اجلاسیه مجمع طلاب و فضلای شاهد عنوان کرد: در دومین اجلاسیه طلاب و فضلای فرزند شهید که آذرماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود از آثار و کتب برگزیده نیز تقدیر می شود.

حجت الاسلام کریمی گفت: دومین اجلاسیه مجمع طلاب و فضلای شاهد روز پنج شنبه ۱۷ آذرماه ساعت ۸/۳۰ صبح در مجتمع علامه طباطبایی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود و در این مراسم قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام شکری نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور سخنرانی می کنند.

سید مجتبی طباطبایی نسب عضو هیئت مدیره مجمع طلاب و فضلای شاهد نیز در ادامه این نشست بیان کرد: قصد داریم صدای طلاب شاهد و ایثارگر به عنوان نماد عقلانیت و انقلابی گری در حوزه های علمیه باشیم.

وی افزود: مجمع طلاب و فضلای شاهد در بستر گفتمانی انقلاب اسلامی یک جایگاه جامانده ای داشته است که باید به همت و تلاش صورت گرفته این جایگاه به نحوه مطلوب انجام شود.

طباطبایی نسب بیان کرد: طلاب شاهد و فرزندان شهید رغبتی به خودنمایی و مطرح کردن خود در جامعه ندارند و تلاش ما بر این اساس است که به نوعی اثرگذاری این عزیزان در جامعه بیشتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha