پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
1

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: بدون شک حمله مستقیم به مراکز نظامی، امنیتی، خصوصی، عمومی، کشتار و خشونت سبعانه‌ای که به دست اغتشاش گران انجام شد قابل گذشت نیست. ورود اوباش و رهبری صهیونیستها و نیروهای مرتجع و زخم خورده از انقلاب اسلامی نکاتی نیست که قابل چشم پوشی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله جواد مروی در پایان درس خارج فقه خود، با تسلیت ایام فاطمیه، اغتشاشات اخیر در کشور را محکوم کرد و گفت: وظیفه ما زنده نگه‌داشتن قیام صدیقه طاهره در مقابل بزرگترین ظلم در تاریخ بشریت و غصب حق مولایمان بلکه حق کل امت اسلامی و بلکه حق همه بشریت است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که زنده نگاه داشتن قیام ایشان و تعظیم ایام فاطمیه یکی از الزامات است افزود: به هیچ وجه نمی‌توانیم عدول کنیم و بگذریم. هر چه تاریخ تکرار می‌شود انسان به این نکته دقیق پی می‌برد که چرا اهل بیت علیهم السلام اهتمام کامل به احیاء دو حادثه داشتند که نباید فراموش شود یکی حادثه عاشورا و دیگری قیام حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها است.

وی به مبلغان تأکید نمود: در صورت امکان حتما به انجام وظیفه بپردازند و از محتوای بلند دو خطبه معروف حضرت بهره ببرند. مرحوم شرف الدین که ذوب در حبّ اهل بیت و عقائد امامیه بودند (در نامه ۱۰۴ کتاب شریف المراجعات) می‌فرمایند: وللزهراء علیها السلام حجج بالغة، و خطبتاها فی ذلک سائرتان، کان أهل البیت یلزمون أولادهم بحفظهما کما یلزمونهم بحفظ القرآن.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: در فرصت های تبلیغی، این حوادث دو ماهه اخیر ایران را حتما باید مورد تحلیل و بازبینی قرار دهید. بدون شک یک اغتشاش وسیع و سازمان یافته علیه نظام اسلامی است که هر انسان منصفی به ابعاد مسأله توجه کند کاملا به این نکته میرسد که حمله مستقیم به مراکز نظامی، امنیتی، خصوصی، عمومی، کشتار و خشونت سبعانه‌ای که به دست اغتشاش گران انجام شد قابل گذشت نیست. ورود اوباش و رهبری صهیونیستها و نیروهای مرتجع و زخم خورده از انقلاب اسلامی نکاتی نیست که قابل چشم پوشی باشد.

وی ادامه داد: ناکامی آنان در همراهی مردم با اغتشاشگران که بسیار از نظر جامعه شناختی مهم است با اینکه جمع زیادی از مردم به مسائل اقتصادی و روش ها اعتراض دارند، اما همراهی نکردند و به دنبال عمود خیمه انقلاب و ولایت فقیه بودند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه همچنین گفت: در این اغتشاشات، تعرض به روحانیت هم به وجوه مستقیم و حتی بچگانه‌ای اتفاق افتاد. سابقه سیاسی روحانیت و سابقه تأثیر گذاری روحانیت در طول ۱۲۰۰ سال گذشته که در دنیا اتفاق افتاده و قدرت بسیج توده‌ها ضد استعمارگران و نیروهای استکباری را در عالم نشان داده و همین جایگاه است که باعث شده کینه دشمن هر روز بیشتر شود. جالب است که با بعض حرکتهای بچه‌گانه و خنده دار همه استکبار خوشحال شدند و شروع به ابراز مسرت کردند و به همین حرکات دل‌بسته‌اند.

آیت الله مروی گفت: اندکی توجه به سابقه روحانیت و تقابل های سنگین روحانیت با دشمنان، کاملا علت این حرکتها را روشن می‌کند و اگر این عداوتها نمی‌بود، باید نسبت به عملکردمان شک می‌کردیم. حرکت های دشمن کاملا طبیعی است و خواهید دید این حرکتها به نفع تشیع تمام می‌شود و روحانیت شیعه در مقابل موج های بزرگ، استوار ایستاده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: از مسئولان عاجزانه می‌خواهم با تدبیر در مسائل اقتصادی به خصوص وضع معیشتی مردم، مسکن، اشتغال و آسیب های اجتماعی با برنامه ریزی‌های صحیح و توجه به نصح ناصحان دلسوز، نسبت به ایجاد گشایش در امور مردم تلاش بیشتری داشته باشند. لکن از بعضی دولتمردان هم گله دارم در مواردی اعتقادم این است که نصح بعض ناصحان شنیده نشد و باید از افراد خبیر و کارشناس استفاده کنند در صحبت‌های مستقیم با ریاست جمهوری در تهران و وزیر اقتصاد و دارائی در جامعه مدرسین، نکات تخصصی و اعتراض خودمان را بدون اغماض بیان کرده‌ایم.

وی افزود: بعض بزرگان هم از سر دلسوزی نکاتی بیان کردند که امید است دولت توجه کند و برای معیشت مردم و اقتصاد و ابعاد مختلف مشکلات مردم از جمله مشکلات داروئی راه علاج بیندیشند، البته به مقتضای انصاف، از زحمتهایشان، حضورشان بین مردم و تلاشهایشان هم تشکر و قدردانی می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha