جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علماء در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سنقر و کلیایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: حوزه های علمیه در خط مقدم «جهاد تبیین» و روشنگری جامعه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سنقر و کلیایی گفت: تقوا به عنوان شرط عزت، سربلندی و موفقیت، باید لحظه ای از آن غافل نباشیم.

امام جمعه کرمانشاه افزود: باید بدانیم اسلام را چه افرادی نگه داشتند، مگر غیر این است که علما با مجاهدت آن را حفظ کردند، لذا باید زندگی علمی و اجتماعی برجستگان حوزه مورد مطالعه جدی طلاب جوان قرار گیرد.

آیت الله علما با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی «جهاد تبیین» را از وظایف حوزه های علمیه دانست و اظهار کرد: نقش روشنگری حوزه ها قابل توجه است، لذا برای تبیین انقلاب و خدمات امامین انقلاب باید وضعیت کشور در قبل از انقلاب را مطالعه کنیم و بدانیم کشور در گذشته چه موقعیتی داشت و این موضوع را با پیشرفت های به دست آمده بسنجیم و تبیین کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: جوانان را به تفکر و مطالعه درباره وضعیت کشور قبل و بعد از انقلاب دعوت کنیم.

وی با انتقاد از انفعال برخی اهل علم در جامعه، اظهارکرد: اساتید و معلمان نسبت به روشنگری نقش بسزایی دارند و این مهم را باید مدام به شاگردان خود آموزش دهند.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: طلاب برای رسیدن به عظمت روح و صفای باطن، باید تقوا را سرلوحه کار قرار دهند، زیرا تقوا کلید فتح تمام درهای بسته زندگی است.

آیت الله علما با اشاره به نقش تقوا در اصلاح جامعه، افزود: تقوا راه الهی برون رفت از مشکلات شخصی و اجتماعی است، لذا وقتی در زندگی امام راحل توجه می کنیم متوجه می شویم تقوای خاص او را محبوب قلوبها کرد و کشتی انقلاب اسلامی را از طوفان های حوادث به سلامت راهبری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اراده جدی رهبری حکیم برای پیشرفت و توسعه کشور یاد آور شد: ایشان به عنوان ناخدای کشتی انقلاب اسلامی با عالی ترین شکل ممکن راهبری و ارشاد می فرمایند، لذا ما هم باید با توکل به خدا و توجه به تقوای خاص ایشان هیچگاه انقلاب اسلامی را تنها نگذاریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha