جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید سرپرست مجلس علمای شیعه لبنان از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور

حوزه/ مرکز تحقیقات کامپیوتری نور حائز بزرگترین بانک محتوای علوم انسانی اسلامی در دنیا می باشد که نزدیک به ۱۰۰ هزار جلد کتب تخصصی علوم انسانی و یک میلیون و پانصد مقاله تخصصی علوم انسانی اسلامی و ۱۲۰ هزار پایانامه ارشد و دکتری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام راشدی نیا معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی (نور) امروز در نشست خبری در بیان گزارش دستاوردها و آثار پژوهشی این مرکز گفت: فعالیت مرکز نور در سه بسترآفلاین، اپ موبایلی و بصورت پایگاه شکل می گیرد و در هر سه بستر دستاوردهای خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: در حوزه آفلاین مرکز تحقیقات کامپیوتری نور امسال ۴ نرم افزار تخصصی را تهیه کرده است که همچون نرم افزار جامع موضوعی آثار فلسفی صدرا می باشد و این امر یک کار پژوهشی صرف است که تک تک آثار ملا صدرا را بصورت سه لایه خلاصه نویسی، نمایه و کلیدواژه ها تهیه شده است.

حجت الاسلام راشدی نیا گفت: یکی از مهمترین نرم افزار که امسال در صدد تهیه ان هستیم درایه النور می باشد که کاملا تخصصی در حوزه سند و اسناد روایات می باشد و در آن ما تمامی احادیث فکری شیعه را تک تک استفاده کرده ایم

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی خاطرنشان ساخت: نرم افزار تجمیع احادیث شیعه و سنی از دیگر رخدادهای مهم این مرکز در راستای احادیث می باشد که برای اولین بار به این شکل تهیه شده و همچنین از دیگر نرم افزارها کار کتابخانه قواعد عربی می باشد که تمامی کتب قواعد عربی در یک جا تجمیع شده است و آخرین نرم افزار قاموس نور که ابزار پژوهشی می باشد و پژوهش گر با انتخاب یک عنوان آن را تحلیل می کند.

حجت الاسلام راشدی نیا تصریح کرد: در حوزه های اپ های موبایلی اپ جامع قرآن که قریب به ۷۰ ترجمه فارسی و ۳۰ ترجمه به زبان های مختلف و شامل تمامی تفاسیر مذاهب اسلامی می باشد و در این اپ مجموعه فعالیت های پژوهشی در حوزه قرآن وجود دارد.

وی گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری نور نیز دعا اپ را مورد توجه قرار داده است و در تلاش هستیم تا انتهای امسال هم وزن اپ جامع قرآن باشد و که در آن همه اعمال دعا و زیارات وجود دارد.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری نور در راستای فعالیت این مرکز در عرصه پایگاه های اسنادی خاطرنشان ساخت: پایگاه جامع نهج البلاغه از دیگر فعالیت های این نهاد فاخر می باشد که در آن علاوه بر نهج البلاغه تمامی سخنان حضرت علی(ع) جمع آوری شده است به قولی ۱۰ برابر سخنان حضرت علی در نهج البلاغه ذکر شده است و سیره و فضایل حضرت در این پایگاه آورده شده است.

وی در ادامه گفت: دومین پایگاه پایان نامه ها می باشد که نزدیک به ۱۲۰ هزار پایان نامه قرار گرفته و در حال تکمیل شده است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی در پایان خاطر نشان ساخت: مرکز تحقیقات کامپیوتری نور حائز بزرگترین بانک محتوای علوم انسانی اسلامی در دنیا می باشد که نزدیک به ۱۰۰ هزار جلد کتب تخصصی علوم انسانی در آن وجود دارد و یک میلیون پانصد مقاله تخصصی علوم انسانی اسلامی و ۱۲۰ هزار پایان نامه ارشد و دکتری نیز موجود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha