پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه طلاب کهنوجی مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام احمدی نیک گفت: باید دین را دریابیم و در دفاع از دین، ولایت، نظام و انقلاب تقیه نکنیم؛ امروز باید صریح و قاطع بود و زمان تقیه نیست و از دین دفاع نمود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام احمدی نیک در جلسه طلاب و فضلای کهنوجی مقیم قم که در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، به روایتی از امام جعفر صادق (علیه السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این حدیث فرمودند: «إنّ خِصالَ المَکارِمِ بَعْضُها مُقیَّدٌ ببَعْضٍ ، یُقَسِّمُها اللّه ُ حَیثُ یشاءُ ، تَکونُ فی الرّجُلِ و لا تکونُ فی ابنِهِ، و تکونُ فی العَبدِ و لا تکونُ فی سَیّدِهِ: صِدْقُ الحَدیثِ و صِدْقُ النّاسِ و إعْطاءُ السّائلِ و المُکافَأةُ بالصَّنائعِ و أداءُ الأمانَةِ و صِلَةُ الرَّحِمِ و التّودُّدُ إلی الجارِ و الصّاحبِ و قِرَی الضَّیفِ و رأسُهنَّ الحیاءُ / خصلت های نیک، یکی بسته به دیگری است، خداوند آنها را به هر که خود خواهد می دهد. ممکن است در مرد باشد، ولی در فرزندش نباشد، در بنده باشد و در خواجه اش نباشد. [این خویها عبارتند از :] راستگویی، صداقت با مردم، عطا کردن به درخواست کننده، جبران کردن خوبیها، امانتداری، صله رحم، دوستی و مهربانی با همسایه و یار، میهمان نوازی و در رأس همه اینها شرم.

وی با اشاره به این روایت، ابراز داشت: ایام فاطمیه از فرصت های بسیار مناسب برای معرفی اسلام ناب است و می توانیم خصلت های ناب و ارزش های واقعی که در این روایت بیان شده را برای مردم تبیین نماییم.

امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان ساخت: عمل ما برای مردم بسیار مهم تر از گفتار ماست و عمل به این دستورات می تواند درس مناسبی برای جامعه باشد.

سخنران این جلسه بیان داشت: امروز حرکات و سکنات ما زیر ذره بین است و مردم این حرکات را رصد می کنند.

حجت الاسلام احمدی نیک اظهار داشت: صدق الحدیث و راستگویی از نیازهای ضروری امروز جامعه ماست؛ چراکه در فضای حقیقی و مجازی شاهد این مسئله هستیم که بدون مستند، به بیان نظرات خود پرداخته و یا گاهی مطالب گوناگونی را در فضای مجازی رد و بدل می کنیم که مطابق با واقع نیست و فقط بر اساس شنیده ها به انتشار آن می پردازیم.

وی ابراز داشت: صداقت با مردم از دیگر مباحث مهمی است که باید به آن توجه داشت و همچنین خوبی های دیگران را جبران کرد؛ چراکه اگر این نوع رفتارها را داشته باشیم، مردم جذب شده و همراه خواهند شد.

امام جمعه قلعه گنج در ادامه به موضوع جهاد تبیین اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: همه ما باید این سوال را از خود داشته باشیم که ما در کجای جهاد تبیین قرار داریم؟ آیا ما مخاطب سخنان رهبر معظم انقلاب هستیم یا خیر؟

در دفاع از دین و انقلاب تقیه نکنیم/ باید صریح و قاطع دفاع کرد

سخنران این جلسه تصریح کرد: در اتفاقات اخیر کشور، شاهد نیاز به جهاد تبیین بودیم و اگر مسئولان و خطبا به این مسئله در گذشته می پرداختند، امروز با این موارد مواجه نبودیم.

حجت الاسلام احمدی نیک بیان داشت: جهاد تبیین، رسالت و وظیفه طلاب، فضلا و روحانیون است و می توانیم در ایام فاطمیه، برای این مسئله برنامه ریزی داشته و به تبیین بپردازیم.

وی اظهار داشت: امروز طلاب و فضلا باید در مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا کرده و به روشنگری، بصیرت افزایی، تبیین مسائل مهم و ... بپردازند؛ چراکه دانش آموزان ما نیازمند این مسائل هستند.

امام جمعه قلعه گنج ابراز داشت: حضور طلاب و فضلا در مناسبت های تبلیغی کافی نیست و نوجوانان و جوانان ما گرفتار مشکلات و شبهات گوناگون فضای مجازی شده اند و باید شبانه روزی با آنان کار کرد.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: باید دین را دریابیم و در دفاع از دین، ولایت، نظام و انقلاب تقیه نکنیم؛ امروز باید صریح و قاطع بود و زمان تقیه نیست و از دین دفاع نمود.

حجت الاسلام احمدی نیک بیان داشت: در حال حاضر دو مدرسه علمیه در مرکز شهرستان قلعه گنج مشغول به تربیت طلاب بوده و بحمدالله شاهد خروجی از این مدارس علمیه هستیم؛ اما نیازمند حضور طلاب و فضلای مقیم قم در منطقه هستیم.

وی اظهار داشت: امروز برخی از مبلغین ما در منطقه قلعه گنج فعالیت بسیار مناسبی دارند؛اما از مکان زندگی ابتدایی مناسب هم برخوردار نیستند و با دست خالی مشغول به کار هستند.

در دفاع از دین و انقلاب تقیه نکنیم/ باید صریح و قاطع دفاع کرد

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام لطفی، نماینده طلاب کهنوج به ارائه گزارشی از برنامه های مجمع نمایندگان طلاب پرداخت و گفت: به زودی انتخابات مجمع نمایندگان طلاب را خواهیم داشت و امیدواریم طلاب و فضلا شرکت پرشوری داشته باشند.

وی ابراز داشت: خوشبختانه شهرستان قلعه گنج، دارای امام جمعه خوش فکر و همراهی است و طلاب و فضلا می توانند از این ظرفیت برای فعالیت های تبلیغی و فرهنگی استفاده نمایند.

نماینده طلاب کهنوج خاطرنشان ساخت: ایجاد بانک اطلاعات طلاب و روحانیون و ایجاد منابع پایدار مالی برای طلاب و فضلا از انتظاراتی است که از امام جمعه داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha