جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید علیرضا ادیانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: از میان انبوه درس ها و آموزه هایی که می شود از وجود صدیقه اطهر گرفت، چند درس بزرگ است که مربوط به امروز و آینده‌ی ما خواهد بود درس ایمان، عمل، ایثار، از خود گذشتگی، ایمان و تضرع به خدا و درس جهاد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی کل انتظامی، در مراسم سوگواری ایام فاطمیه در بنیاد تعاون فراجا اظهار داشت: جلسه امروز را به نام این بانوی کم نظیر بلکه بی نظیر، حضرت فاطمه زهرا(س) این شخصی که فرا تاریخی و فرا زمانی است شروع می کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تصریح کرد: یکی از سندهای قطعیت امامیت این است که صحیفه این بانو نزد امام عصر(عج) است.از میان انبوه درس ها و آموزه هایی که می شود از وجود صدیقه اطهر گرفت، چند درس بزرگ است که مربوط به امروز و آینده‌ی ما خواهد بود درس ایمان، عمل، ایثار، از خود گذشتگی، ایمان و تضرع به خدا و درس جهاد است.

وی افزود: همه‌ی موجودات عالم در حال ضرر هستند آنچه را که می دهند چیزی در ازای آن دریافت نمی کنند (آیت الله مصباح می فرمایند: معامله پرسود ، معامله با خدا و اهل بیت (ع) است.) خداوند در قرآن فرمود: بهای جان ما بهشت است به کمتر از بهشت نفروشیم . اگر انسان در عمر گران بهای خود که برای رسیدن به بهشت بود توشه ی کافی برنداشته باشد در خسران است.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی خاطرنشان کرد: با اشاره به اهمیت و توجه به علم گفت علم آدم را به عمل وادار نمی کند. چه بسیار عالمانی هستند که جهل آنها را کشته است.علم کسی را به عمل وادار نمی کند توجه به علم است که انسان را به عمل وادار می کند، آیت اله مصباح یزدی در اهمیت این موضوع می فرمایند توجه به علم یعنی همان باور ، یعنی همان ایمان . خداوند متعال می گوید : بدان من خالق و مدبر ، به تو می گویم سوگند به عصر ، که قطعاً انسان در خسران است. صرف محب بودن اهل بیت (ع) کفایت نمی کند، چون انسان عمر خود را می دهد که بهشت را بخرد. اگر پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) محبت می کند نه اینکه فقط به خاطر اینکه دخترش است محبت می کند ، نه بلکه چون حضرت زهرا(س) محبوبه خداست ، محبوبه پیامبر(ص) نیز می باشد فاطمه با عمل، فاطمه(س) شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطر نشان کرد: ما امروز مرد عمل می خواهیم. این بی عملی است که مردم را زجر می دهد. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حرم حضرت امام رضا(ع) فرمودند: عمل نیک و صالح را در جامعه ترویج کنید. اگر ما همین یک درس (عمل کردن) را از حضرت فاطمه (س) یاد بگیریم کافی است. بعد از وفات حضرت خدیجه(س) حضرت زهرا(س) جای ایشان را برای پیامبر(ص) پر می کند. امام صادق (ع) در روایتی فرمودند که «خودتان و خانواده تان را از آتش جهنم به واسطه عملتان حفظ کنید».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha